Державна податкова служба України розглянула звернення щодо зіставності ціни/рентабельності імпортних операцій для цілей трансфертного ціноутворення та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), повідомляє.
Згідно з інформацією, наданою у зверненні, запитувач уклав контракт на імпорт плівки термозбіжної полеолефінової, яка не включена до переліку товарів, що мають біржове котирування, та світових товарних бірж для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 № 616 (далі — Постанова № 616).
Умови таких операцій у інших осіб для використання їх як заставні, запитувачу не відомі і відсутні у відкритих джерелах.
Запитувач просить надати роз’яснення, які джерела інформації використовуються для цілей трансфертного ціноутворення, якщо товарна біржа не надає інформації про товар, та як розрахувати рентабельність у разі відсутності зіставних показників для визначення ціни за принципом "витягнутої руки" з ціллю застосування положень п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.
Підпунктом 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу встановлено, що платник податку збільшує фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пункті 140.2 та підпункті 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 цього Кодексу), зокрема, придбаних у нерезидентів (у тому числі пов'язаних осіб - нерезидентів), зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.
Вимоги цього підпункту не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої ст. 39 цього Кодексу, але без подання звіту.
При цьому якщо ціна придбання товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг перевищує їх ціну, визначену за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом "витягнутої руки".
Встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" здійснюється за одним із методів, визначених п.п. 39.3.1 п. 39.1 ст. 39 Кодексу.
Відповідність умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" визначається за допомогою застосування методу трансфертного ціноутворення, який є найбільш доцільним до фактів та обставин здійснення контрольованої операції, крім випадків, коли цим Кодексом визначені вимоги щодо обов'язковості застосування конкретного методу встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" для контрольованих операцій певного виду (п.п. 39.3.2.1 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Кодексу).
Відповідно до вимог п.п. 39.3.3.4 п.п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 Кодексу для контрольованих операцій з сировинними товарами встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" здійснюється за методом порівняльної неконтрольованої ціни.
Для цілей цього підпункту під сировинними товарами розуміються товари, для яких непов'язані особи у якості орієнтира (еталона) для встановлення ціни неконтрольованих операцій використовують котирувальні ціни. Перелік сировинних товарів визначено Постановою № 616.
Враховуючи те, що, як зазначено у запиті, товар, який імпортується платником податків - запитувачем, не включений до зазначеного переліку, тому для визначення ціни такого товару, що відповідає принципу "витягнутої руки", слід застосовувати метод трансфертного ціноутворення, який є найбільш доцільним до фактів та обставин здійснення контрольованої операції.
Згідно із п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" платник податків та контролюючий орган використовують джерела інформації, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій згідно з п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.
Підпунктом 39.5.3.1 п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу встановлено, що платник податків та контролюючий орган використовують джерела інформації, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій згідно з підпунктом 39.2.2 пункту 39.2 цієї статті, зокрема:
а) інформацію про зіставні неконтрольовані операції платника податків, а також інформацію про зіставні неконтрольовані операції його контрагента - сторони контрольованої операції з непов'язаними особами;
б) будь-які інформаційні джерела, що містять відкриту інформацію та надають інформацію про зіставні операції та осіб;
в) інші джерела інформації, з яких інформація отримана платником податків з дотриманням вимог законодавства та які надають інформацію про зіставні операції та осіб, за умови що платник податків надасть таку інформацію контролюючому органу;
г) інформацію, отриману контролюючим органом у рамках укладених Україною міжнародних угод.
Згідно з п.п. 39.5.3.3 п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами неконтрольованих операцій контролюючий орган не має права використовувати інформацію, яка не є загальнодоступною (зокрема інформацію, доступ до якої наявний тільки у органів державної влади).
Виходячи з наведеного вище, якщо операція з нерезидентом, зареєстрованим у державі (на території), включеної до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, не є контрольованою, то для підтвердження платником податку цін за такою операцією на відповідність принципу "витягнутої руки" слід застосовувати найбільш доцільний до фактів та обставин здійснення такої операції відповідно до вимог ст. 39 Кодексу метод з використанням джерел інформації, визначених п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу.
Водночас зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |