Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення ТОВ про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.
У звернені Товариство повідомляє, що отримало ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі ().
Наразі Товариство має намір, окрім оптової торгівлі, здійснювати також діяльність, що передбачає зміну фізико-хімічних характеристик пального, фактично - його покращення шляхом додавання дозволених законодавством присадок та компонентів. В результаті такої діяльності змінене (покращене) пальне матиме коди та опис УКТ ЗЕД, відмінні від початкових.
Наприклад: бензин автомобільний А-92-Євро5-Е5, код 2710 12 41 94, після додавання присадки, що підвищує октанове число, матиме назву А-95-Євро5-Е5 та код 2710 12 45 12. У обох випадках ставка акцизного податку одна й та сама.
Товариство запитує:
1. Чи буде діяльність із зміни фізико-хімічних характеристик пального (без переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші), у результаті якої буде отримано пальне з іншим кодом УКТ ЗЕД (та з аналогічною ставкою акцизного податку), вважатися у розумінні ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР — виробництвом пального?
2. Чи повинно підприємство, що здійснює діяльність зі зміни фізично-хімічних характеристик пального (без переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші), у результаті якої отримано пальне з іншим кодом УКТ ЗЕТ (та з аналогічною ставкою акцизного податку), отримувати ліцензію на право виробництва пального?
Закон України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі — Закон № 481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема пального, на території України.
Виробництво пального здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форми власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального (стаття 2 Закону №481).
Згідно визначення основних понять і термінів виробництво пального — діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, в результаті якої отримується пальне або інші продукти переробки (стаття 1 Закону № 481/95-ВР);
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі — Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно визначення понять (стаття 14 Кодексу):
виробництво підакцизних товарів (продукції) — технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів (п.п. 14.1.28-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Платниками податку у відповідності ст. 212 Кодексу є, зокрема, але не виключно особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 Кодексу), а також особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий (п.п. 212.1.15. п. 212.2 ст. 212 Кодексу).
Згідно із ст. 213 Кодексу об’єктами оподаткування є операції, зокрема:
— реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (п.п. 213.1.1 Кодексу);
— реалізації з акцизного складу/акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що (п.п. 213.1.12 Кодексу);
— отримані з інших акцизних складів/акцизних складів пересувних, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
— ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
— вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 пункту 213.1, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (ƩАНакл), обчислений за такою формулою (п. 232.3 ст. 232 Кодексу):
ƩАНакл = ƩАНаклОтр + ƩАМитн + ƩЗаявкиПоповн ƩКоригЗаявкиПоповн - ƩАНаклВид - ƩВтрат - ƩАМитнЕкспорт, де:
ƩАНаклОтр — загальний обсяг пального або спирту етилового за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, що підтверджено другим примірником акцизної накладної, зареєстрованим в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
ƩЗаявкиПоповн — загальний обсяг пального або спирту етилового за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового заявками на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, із списанням з облікових карток грошових коштів акцизного податку, сплаченого до бюджету, що дорівнюють сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального або спирту етилового.
При цьому, у відповідності до п.п.232.4.3 п. 232.4 ст. 232 Кодексу у разі якщо у платника акцизного податку в результаті зміни фізико-хімічних показників пального є необхідність провести збільшення обсягів пального за певним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД і при цьому одночасно зменшити обсяги пального за іншим кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, такий платник податку може оформити заявку на поповнення обсягу залишку пального, в якій зазначаються обсяги пального, що збільшуються та що зменшуються.
При цьому якщо суми акцизного податку на таке пальне є рівними, то така заявка оформляється з нульовою сумою акцизного податку і реєструється без списання з облікової картки грошових коштів сплаченого акцизного податку.
У разі якщо сума акцизного податку на пальне, обсяг залишків якого збільшується, є більшою, ніж сума акцизного податку на пальне, обсяг залишків якого зменшується у зв’язку із зміною їх фізико-хімічних показників, заявка на поповнення обсягу залишку пального оформляється на суму різниці сум акцизного податку, розрахованих за відповідними ставками з відповідних обсягів залишку пального, що збільшуються та зменшуються, та реєструється із списанням з облікової картки грошових коштів в розмірі такої різниці.
Враховуючи викладене, діяльність Товариства із зміни фізико-хімічних характеристик пального (без переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші), у результаті якої буде отримано пальне з іншим кодом УКТ ЗЕД (та з аналогічною ставкою акцизного податку) у розумінні Закону №481/95-ВР не є діяльністю з виробництва пального, яке підлягає ліцензуванню, тоді як у розумінні Кодексу така діяльність буде вважатись виробництвом підакцизних товарів (продукції) та виникатиме об’єкт оподаткування при змішуванні (додаванні) дозволених законодавством присадок та компонентів.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |