Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) розглянула звернення Підприємства про надання індивідуальної податкової консультації стосовно практичного застосування окремих норм податкового законодавства щодо анулювання реєстрації акцизного складу, та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Підприємство зазначає, що використовує пальне виключно для власного споживання.
Обсяг споживання за 2017 рік становив 324,2 м3, за 2018 рік — 468,2 м3, за 2019 рік — 295,3 м3, що не перевищує 1000 м3 за рік.
Для зберігання пального Підприємство використовує ємності обсягом 130 м3, які знаходяться на одній території складу паливно-мастильних матеріалів.
Підприємство запитує:
1. Чи можна анулювати реєстрацію акцизного складу у разі, якщо загальна місткість розташованих на ньому ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищує 1000 кубічних метрів, та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операції з реалізації та зберігання пального іншим особам, за умови, що зберігання підакцизних товарів у приміщенні, що раніше було зареєстровано як акцизний склад, продовжиться після анулювання реєстрації акцизного складу у межах параметрів, визначених п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
2. Чи потрібно Підприємству, у разі анулювання реєстрації акцизного складу, подавати декларацію акцизного податку?
3. Чи обов’язково на дату подання заяви про відмову реєстрації акцизного складу мати нульовий баланс паливно-мастильних матеріалів?
До запитань 1 та 3.
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад — приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:
— приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб’єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.
Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 р. № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі — Порядок 408).
Пунктом 12 Порядку № 408 визначено, що:
— анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об'єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу;
— анулювання реєстрації акцизного складу проводиться за умови, що в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального / спирту етилового, що обліковуються за таким акцизним складом за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД.
Отже, анулювання реєстрації акцизного складу можливе тільки за умови, що показники обсягів пального, що обліковуються за таким акцизним складом за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД, дорівнюють нулю.
До запитання 2.
Відповідно до п. 49.2-1 ст. 49 Кодексу платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 цього Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Отже, у разі анулювання реєстрації акцизного складу Підприємству необхідно згідно з п. 49.2-1 ст. 49 Кодексу подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадило воно господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |