X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.07.2020 р. № 2895/5/99-00-05-06-02-05/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування ПДВ операцій, з отримання платником податку поворотної/безповоротної фінансової допомоги від сільської ради та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі — ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, рішенням сесії сільської ради надано фінансову допомогу комунальному підприємству — платнику ПДВ для забезпечення його належного функціонування (придбання паливно-мастильних матеріалів, оплата послуг інтернет-зв’язку, тощо).

Відповідно до пункту 1.1 статті 1 розділу І ПКУ відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ.

Підпунктом 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 ПКУ визначено, що фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

Безповоротна фінансова допомога - це:

  сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів;

  сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості;

  сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності;

  основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

Поворотна фінансова допомога   сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 ПКУ 185.1. об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.

Постачання товарів — будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

Постачання послуг — будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

Таким чином, операція з отримання платником податку поворотної/безповоротної фінансової допомоги не підпадає під визначення операцій з постачання товарів/послуг, отже така операція не є об єктом оподаткування ПДВ. Податкові зобов’язання з ПДВ платником податку (комунальним підприємством) при отриманні від сільської ради коштів у вигляді поворотної/безповоротної фінансової допомоги не нараховуються.

Разом з тим повідомляємо, що відповідно до пункту 52.1 статті 52 ПК будь-який платник податку має право звернутися до контролюючого органу із запитом на отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.