X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.06.2020 р. № 2479/6/99-00-05-01-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула лист про надаяня індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Платник податків звернувся з наступними питаннями:

1. Який встановлено Законом граничний термін для платника податків на подання скарги на податкові повідомлення-рішення та вимоги по ЄСВ, яв що вони були винесені податковим органом 24.04.2020 та отримані платником податків 29.04.2020?

2. Якщо скарга на податкові повідомлення-рішення подається в останній день, тобто 31.05.2020, то коли зобов’язання за даними податковими повідомленнями-рішеннями вважаються узгодженими?

3. Чи має право податковий орган в період до 31.05.2020 надсиліти платнику податків податкові вимоги щодо податкових зобов’язань, зобов’язань з ЄСВ, визначених в повідомленнях-рішеннях (вимогах, рішеннях), якщо вони були винесені податковим органом 24.04.2020?

Щодо питання 1 та питання З

Згідно з нормами статті 56 Кодексу, які регламентують порядок оскарження рішень контролюючих органів встановлено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Проте, відповідно до пункту 52 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу встановлено, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтею 56 цього Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупиненні не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 цього Кодексу.

З першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), перебіг строків, які зупинялися відповідно до цього пункту, продовжується з урахуванням часу, що минув до так зго зупинення (абзац 5 пункту 528 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положзнь Кодексу).

Таким чином, перебіг строку для подання скарги на податкове повідомлення-рішення та розгляду такої скарги контролюючим органом починається з першого календарного дня місяця, наступного за місяцем, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19).

Відповідно до абзацу шостого частини 4 статті 25 Закону України від 08 липня 2010 № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464 - VI) скарга на вимогу про сплату єдиного внеску подається до податкового органу вищого рівня у письмовій формі протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску, з повідомленням про це податкового органу, який прийняв вимогу про сплату єдиного внеску.

Не підлягають оскарженню зобов’язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником.

Так, відповідно до пункту 9 розділу VIII Прикінцевих та Перехідних Положень Закону № 2464-VІ (зі змінами згідно із Законом України від 30.03.2020 р. № 540-ІХ) встановлено, що тимчасово, на період до 31 травня 2020 року (включно), зупиняється встановлений цим Законом строк розгляду скарг платників податків єдиного внеску, що надійшли/надійдуть до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року.

Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених частиною четвертою статті 25 Закону 2464-VІ.

Податковий орган, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомлень ям про вручення або надати йому під розписку.

Отже, законодавством встановлено тимчасове зупинення строків розгляду для контролюючого органу скарг платників податків єдиного внеску.

Водночас скарга на вимогу про сплату єдиного внеску подається платником податків у відповідності до вимог абзацу шостого частини 4 статті 25 Закону 2464 - VI.

Тобто, якщо платник отримав вимогу про сплату єдиного внеску 29.04.2020, то скарга на таку вимогу подається протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску.

Щодо питання 2

Відповідно до пункту 56.1 статті 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Податкове повідомлення-рішення вважається узгодженим з дня закінче ляя процедури адміністративного оскарження (за результатами якого прийнято відповідне рішення) та/або з дня набрання судовим рішенням законної сили якщо таке рішення контролюючого органу оскаржувалось в судовому порядку.

Разом з тим, наголошуємо, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин потребує комплексного аналізу документів та матеріалів, що дають змогу ідентифікувати предмет запиту.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальних характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.