Офіс великих платників податків ДПС розглянув лист ТОВ «______» (далі - Товариство) щодо оприлюднення фінансової звітності, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
У зверненні Товариство посилається на необхідність оприлюднення на веб-сторінці або веб-сайті підприємства фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами (у повному обсязі), при цьому законодавство не містить уточнення формулювання «своя веб-сторінка». Товариство не має власного вебсайту, використовує веб-сайт іншої особи на підставі договору про надання послуг з інформаційного забезпечення.
Товариство цікавить, чи буде виконанням зобов’язання щодо обов'язкового оприлюднення фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами, розміщення такої інформації на такому веб-сайті.
Абзацем другим частини третьої статті 14 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зі змінами (далі - Закон № 996) встановлено, що великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, та середні підприємства зобов'язані не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).
Відповідно до абзацу другого п.46.2 ст.46 Кодексу платники податку на прибуток, які відповідно до Закону № 996 зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором. Звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються Цлатниками податку згідно з цим абзацом за формою, визначеною згідно з Законом № 996, у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст.137 Кодексу.
Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукуцний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців Першого та другого п.46.2 ст.46 Кодексу, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід'ємною частиною (абзац третій п.46.2 ст.46 Кодексу).
Платники податку на прибуток, які відповідно до Закону №996 зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають контролюючому органу річну фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним. У разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, застосовується відповідальність, передбачена п. 120.1 ст.120 Кодексу, для подання податкових декларацій (розрахунків) (абзац четвертий п.46.2 ст.46 Кодексу).
Згідно з п.48.3 ст.48 Кодексу податкова декларація повинна містити обов'язкові реквізити, зокрема інформацію про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід'ємною частиною.
Податкова звітність, складена з порушенням норм ст.48 Кодексу, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених п.46.4 ст.46 Кодексу (п.48.7 ст. 48 Кодексу).
Відповідно до абзацу вісімнадцятим пункту 2 "Порядку подання фінансової звітності", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 № 419 зі змінами, (далі - Порядок № 419) річна фінансова звітність та річна консолідована фінансова звітність разом з відповідними аудиторськими звітами, звіт про управління, консолідований звіт про управління, звіт про платежі на користь держави та консолідований звіт про платежі на користь держави, складення яких передбачено законодавством, повинні бути оприлюднені на веб-сторінці або веб-сайті підприємства (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством, у форматі, який виключає можливість внесення змін до фінансової звітності іншими користувачами, та в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном, на основі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності.
Враховуючи вищенаведене, надання роз’яснень з питань обрання Товариством способу та формату оприлюднення на веб-сторінці або веб-сайті фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами тощо не належить до повноважень ДПС.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (пункт 2 статті 6 Закону № 996).
Отже, з питань дотримання вимог законодавства щодо оприлюднення на веб-сторінці або веб-сайті фінансової звітності разом з відповідними аудиторськими звітами тощо, доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |