X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.07.2020 р. № 3104/ІПК/99-00-05-06-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті із застосуванням автоматизованої системи обліку оплати проїзду (далі – АСОП) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як викладено у зверненні, платник податку є перевізником, який надає послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті та здійснює справляння плати  за такі транспортні послуги в рамках впровадження  АСОП з використанням термінального обладнання, яке є власністю територіальної громади міста та знаходиться на балансі такого платника податку (перевізника) і розміщене на міському комунальному пасажирському транспорті (трамвай) та на об’єктах станцій швидкісного трамваю.

В той же час у зверненні не зазначено, чи такого платника податку (перевізника) визначено оператором АСОП (особою, уповноваженою здійснювати справляння плати за транспортні послуги, що надаються та оплачуються з використанням АСОП), чи він, справляючи плату за перевезення з використанням  термінального обладнання, діє як агент на підставі договору з оператором  АСОП.

Зважаючи на відсутність інформації щодо суттєвих обставин здійснюваних платником операцій, ДПС повідомляє загальні правила оподаткування ПДВ  операцій, про які йдеться у зверненні, виходячи з інформації, наявної у зверненні.

Згідно зі статтею 28 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97 «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні, транспортні та інші послуги.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України 29 червня 2004 року № 1914-IV  «Про міський електричний транспорт» (далі – Закон № 1914) АСОП - програмно-технічний комплекс, призначений для здійснення обліку наданих транспортних послуг за допомогою електронного квитка.

Електронний квиток - проїзний документ встановленої форми, який після реєстрації в АСОП дає право пасажиру на одержання транспортних послуг.

Замовники транспортних послуг (замовники) - місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та/або уповноважені ними юридичні особи, які замовляють транспортні послуги; юридична або фізична особа, яка замовляє транспортні послуги з перевезення пасажирів чи/та вантажів.

Перевізник - юридична особа, яка в установленому законодавством порядку надає транспортні послуги, здійснюючи експлуатацію та утримання об'єктів міського електричного транспорту.

Згідно з підпунктом «б» пункту 185.1 статті 185 ПКУ об'єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно з підпунктом 197.1.8 пункту  197.1 статті 197 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які регулюються в установленому законом порядку.

Приймаючи до уваги те, що послуга із перевезення надається пасажиру перевізником, слід враховувати, що проїзний документ (квиток, у тому числі електронний) є договором на перевезення, що укладається між пасажиром і відповідним перевізником.

Таким чином, суб'єктом господарювання, який є перевізником (надає послуги перевезення) податкові зобов'язання з ПДВ за операціями з постачання послуг з перевезення визначаються виходячи  з вартості таких послуг з перевезення, у тому числі якщо оплата таких послуг здійснюється із застосуванням АСОП. При цьому якщо таким перевізником надаються послуги з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які затверджено уповноваженим органом, операції з постачання таких послуг звільняються від оподаткування ПДВ.

У разі, якщо такий платник податку – перевізник здійснює справляння плати за проїзд пасажирів у міському пасажирському транспорті як агент на підставі договору з оператором АСОП, то за операціями з надання агентських послуг такому оператору АСОП  такий платник податку визначає податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з вартості наданих ним агентських послуг (агентської винагороди) без урахування вартості перевезення  за ставкою ПДВ 20 відсотків.

Також повідомляємо, що надання будь-яких конкретних висновків щодо кожного випадку виникнення податкових взаємовідносин, у тому числі й тих, про які йдеться у зверненні, можливе лише за умови надання детальної  інформації, що дасть змогу однозначно ідентифікувати суть здійснюваних платником операцій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.