X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.07.2020 р. № 3098/ІПК/26-15-32-04-16

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти дише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом. Зокрема, Кодекс визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У зверненні Товариство поінформувало, іцо імпортує, а також купує у вітчизняних виробників продукцію за товарним кодом УКТ ЗЕД 2710 19 99 00 (пальне, масла, мастила та оливи) та в подальшому реалізує їх в споживчій тарі виробника об’ємом від 1 літра до 200 літрів.

Товариство просить палата роз’яснення у вигляді індивідуальної податкової консультації з наступних питань:

1. Чи відноситься вся продукція за товарною групою код УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00. 2710 19 99 00, 2710 20 Зі 00. 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 до підакцизних чи тільки та продукція, яка відповідає опису товару: «Палива рідкі, на основі газойлів (дизиаливо), менш як 85 об.% яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива нічного побутового»?

2. У разі, якщо до підакцизних товарів відноситься лише та продукції, яка відповідає опису товару, зазначеному у пгі, 215.3.4 Кодексу: «Палива рідкі, на основі газойлів (дизиаливо), менш як 85 об.% яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива нічного побутового», які документи є належним підтвердженням технічних характеристик (властивостей), опису такого товару?

3. Чи відноситься до підакцизних товарів продукція, яка не відповідає опису товару, зазначеному у ип. 215.3.4 Кодексу: «Палива рідкі, на основі газойлів (дизиаливо), менш як 85 об.% яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового»?

4. У разі, якщо продукція, яка не відповідає опису товару, зазначеному у пп. 215.3.4 Кодексу: «Палива рідкі, на основі газойлів (дизиаливо), менш як 85 об.% яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового» не відноситься до підакцизних товарів, які документи є належним підтвердженням технічних характеристик (властивостей), опису такого товару?

5. Чи являється паспорт якості продукції та лист виробника Підприємства (додаються) належним підтвердженням того, що згідно технічних характеристик (властивостей) товару (оливи) за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 99 00 такий товар не відноситься до підакцизних, визначених mi, 2153.4 Кодексу?

6. У разі, якщо згідно паспорту якості продукції, не маэ можливості ідентифікувати технічні характеристики (властивості) товару, згідно опису, наведеного у но. 215.3.4 Кодексу, яким альтернативним документом можна підтвердити чи спростувати належність продукції до підакцизних товарів згідно наведеного у пп. 215.3.4 Кодексу опису товару?

7. Чи являються оливи (індустріальні, вакуумні, для прокатних станів, тощо) підакцизною продукцією У відповідності до положень пп. 215.3.4 Кодексу, якщо під час фракційної розгонки за методом 180 3405 за температури 350 °С така продукція переганяється у кількості до 35 об. %? (згідно листа Підприємства від 23.06.2020 №40-4/01 -04/1375)?

8. Чи виникає обов’язок у Товариства реєструватись платником акцизного податку у разі реалізації продукції товарної групи за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 99 00, якщо технічна характеристика товару не відповідає опису, зазначеному у пп. 215.3.4 Кодексу, при реалізації продукції у споживчій тарі від виробника обсягом до 5 літрів та при реалізації продукції у споживчій тарі обсягом більше 5 літрів?

9. Чи необхідно Товариству отримувати ліцензію на зберігання пального при зберіганні продукції товарної групи за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 99 00, якщо технічнії характеристика (властивості) такої продукції не відповідають опису, зазначеному у іш. 215.3.4 ПКУ?

Враховуючи викладене вище, слід зазначити таке.

Платником акцизного податку э особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 у. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Відповідно до пп. 14.1.141-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 цього Кодексу.

Зміни щодо оподаткування акцизним податком нафтопродуктів, що класифікуються та кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, внесені до Кодексу Законом України выд 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неухїзгодженостей у податковому законодавстві», стосуються лише суміші газойлів (зокремаЮ дизпалива), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганається при температурі 350 °С (за методом ІSO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового.

Визначити чи є пальне підакцизним можливо лише на підставі інформації про призначення товару, його фракційний склад та фізико-хімічні показники.

Зазначена інформація повинна бути підтверджена відповідними документами (сертифікатами відповідності, паспортами якості, висновками компетентної експертної установи тощо, в яких зазначаються дані на відповідність державним стандартам).

У випадку встановлення, що Товариство придбає підакцизний товар, при подальшій його реалізації ставки акцизного податку застосовуватимуться відповідно до коду товару за УКТ ЗЕД та описом згідно з УКТ ЗЕД.

Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним встановлені пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу до підакцизних товарів (пального) відносяться, в тому числі «Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи втрати, переганяється при температурі 350° С (та методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового» за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 271019 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00.

Згідно п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу реалізація пального - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу / акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб'єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Тобто, всі операції з фізичної передачі пального, крім (відпуску, відвантаження) пального у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) та при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу, будуть вважатися реалізацією пального та суб’єкт господарювання, який здійснюватиме такі операції вважатиметься платником акцизного податку в розумінні пп. 212.1.15 п.212.1 ст. 212 Кодексу.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі - Закон № 481) місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Таким лином, для здійснення діяльності зі зберігання пального у розумінні Закону № 481, суб’єкту господарювання необхідно отримати відповідну ліцензію.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено ст. 15 Закону № 481.

В той же час, суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних    виробничо-техинологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Крім того, ліцензію на зберігання пального не отримують суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів.

Тобто, у разі здійснення суб’єктами господарювання всіх форм власності діяльності із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик на території (місці), де розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування, такому суб’єкту господарювання необхідно буде отримувати ліцензію на право зберігання пального, крім випадків передбачених Законом № 481 коли така ліцензія не отримується.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.