X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.08.2020 р. № 3287/ІПК/99-00-12-02-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації, надіслане Головним управлінням ДПС в Одеській області щодо підписання податкової звітності (податкових накладних) кваліфікованим електронним підписом уповноважених осіб, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та повідомляє.

У зверненні зазначені наступні питання:

1. Чи може фінансовий директор та головний бухгалтер Товариства підписувати податкові накладні та іншу звітність з використанням ЕЦП, як уповноважені особи платника податків на постійній основі?

2. Якими документами має бути оформлені їх повноваження на підписання податкової звітності з використаним ЕЦП?

3. Чи мас бути та в який спосіб додатково проінформована податкова (фіскальна) служба щодо повноважень підписантів платника податку?

4. Чи можуть підрозділи податкової служби відмовити в прийнятті податкової звітності (податкової накладної), підписаної уповноваженими представниками (не керівником) платника податків з використанням ЕЦП?

Щодо питання № 1. Пунктом 48,5 статті 48 Кодексу визначено, що податкова декларація повинна бути підписана:

керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу.
У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) чи печатки платника податку;

фізичною особою - платником податків або його представником;

особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Якщо податкова декларація подається податковими агентами - юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків - фізична особа - таким платником податків (пункт 48.6 статті 48 Кодексу).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у пораджу, визначеному законодавством.

КЕП уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Единому реєстрі податкових накладних у встановленій Кодексом термін.

Щодо питань № 2 та № 3. Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм. Кодексу. Порідку обміну електронними документами, з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (зі змінами) (далі - Порядок Яв 557). та Договору про визнання електронних документів (далі - Договір).

Згідно з пунктом 1 розділу III Порядку № 557 юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу суб’єкта електронного документообігу з дати укладення Договору, шляхом приєднання до нього на підставі заяви про приєднання до Договору, яка направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку платника.

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням надійного засобу КЕП, керуючись Порядком № 557, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами) (пункт 3 розділу II Порядку № 557).

Створення електронного документа завершується накладанням на нього КЕП підписувана (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді (абзац четвертий пункту 3 розділу II Порядку № 557).

Для надання права підпису електронних документів (крім заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, визначений відповідно до пункту 5 розділу III Порядку № 557, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі - Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 557 (пункт 1.1 розділу III Порядку № 557).

До Повідомлення вноситься інформація про підписувана (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (крім заяви про приєднанім до Договору) (пункт 12 розділу III Порядку № 557).

Щодо питання № 4, Згідно з абзацом п’ятим пункту 493 статті 49 Кодексу єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність КЕП чи печатки такого платника податків у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови, що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Відповідно до пунтків 8, 10 розділу II Порядку № 557 у разі, якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.

За результатами такої перевірки електронного документа платнику надсилається перша квитанція.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (абзац другій пункту 12 розділу II Порідку № 557).

Відповідно до пункту 52,2 статті 52 розділу II Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.