X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.08.2020 р. № 3244/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо поширення обмеження розрахунків протягом дня та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо проведення операції «службова видача» та «службове внесення» для відображення операції з переміщення готівки зі скриньки реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) при проведенні небанківськ ими фінансовими установами операцій з купівлі-продажу іноземної валют» та забезпечення відповідності даним фіскального звіту (Z-звіту») (питання 1-3).

Правовідносини у сфері застосування РРО регулюються Кодексом та Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265).

Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, срім Податкового кодексу України, не допускається.

Статтею 4 Закону № 265 визначено, що банки та небанківські фінав сові установи, що здійснюють операції з торгівлі валютними цінностям и в готівковій формі, небанківські фінансові установи, а також суб’єкти господарювання, які здійснюють ці операції на підставі агентських угод з банками, зобов’язані: проводити операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, змінювати курс валюти відповідно до порядку, встановлен ого Національним банком України; проводити операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій та/або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій із створенням (роздрукуванням у двох примірниках та/або збереженням в електронній формі) розрахункових документів, що підтверджують виконання цих операцій; забезпечувати відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти даним фіскального звіту.

Відповідно до ст. 7 Закону № 265 розроблено, зокрема, порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі (далі - Порядок РРО), який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 919/29049 (далі - Наказ № 547).

Пунктом 5 розділу III Порядок РРО визначено, що аванс, підкріплення та інкасація цінностей повинні реєструватись через РРО з використанням відповідних службових операцій безпосередньо після отримання (переданая) цінностей.

Крім того, такі службові операції повинні використовуватися для реєстрації цінностей, які зберігаються на місці проведення операції з торгівлі валютними цінностями на момент реєстрації першої операції з торгі влі валютними цінностями, що проводиться після виконання «Z-звіту».

Враховуючи зазначене, питання щодо обов’язковості проведення будь яких операцій з внесення авансу, підкріплення та інкасації цінностей повинні реєструватись через РРО з використанням відповідних службових операцій («службова видача» та «службове внесення») безпосередньо після отримання (передання) цінностей.

Крім того, у разі вилучення цінностей зі скриньки РРО до сейфу-сховища така операція проводиться через відповідну службову операцію («службова видачах) у такому випадку суб’єкт господарювання дотримується норми щодо забезпечення відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти даним фіскального звіту Z-звіту» так, як зазначена операцій відображається у звіті, що підтверджує вилучення готівки з місця розрахунків.

Окремо зазначаємо, що у разі не використання відповідних службових операцій («службова видача» та «службове внесення») призведе до невідповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти даним фіскального звіту.

Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону № 265 у разі порушення встановленого цим Законом порядку виконання операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі до банків, небанківських фінансових установ, суб’єктів господарювання, які здійснюють такі операції на підставі агентських угод з банками, що здійснюють торгівлю валютними цінностями в готівковій формі за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкцї у таких розмірах - у п’ятикратного розміру суми, на яку виявлено незбіг, - у разі перевищення суми готівкових коштів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка зазначена у фіскальному звіті.

Щодо питання ведення касових книг при операціях купівлі-продажу валюти структурними підрозділами та головним офісом, а також стосонно віднесення розташованих в структурних підрозділах-оперативних касах сей |)ів до сховища каси головного офісу (питання 4, 5 та 6).

Питання організації роботи щодо ведення касових книг при операціях купівлі-продажу валюти структурними підрозділами та головним офісом визначено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148, розроблено відповідно до Закону України «Про Національний банк України» (далі - Положення № 148) і визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організацій ю-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами держав тої влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення не ми діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарсь тої діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у текс), фізичними особами.

Враховуючи зазначене, ДПС пропонує звернутись до Національного баї жу України, як до розробника Положення № 148, для отримання роз’ясненн і з порушених питань.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.