Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у своєму зверненні повідомив, що нараховує (виплачує) іа користь фізичних осіб - підприємців дохід у вигляді гранту та просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань.
Щодо визначення суми доходу, нарахованого фізичній особі у вигляді гранту а саме у розмірі загальної суми гранту або у розмірі суми траншу
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом V Кодексу, згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткувангя резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 Кодексу визначено кінцевий перелік доходів, які не включають :я до загального (місячного) річного оподатковуваного доходу платника податків.
Водночас до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема інші доходи, крім зазначених у ст. 155 Кодексу (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).
Також вказані доходи є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16і підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Таким чином, доходом платника податків - фізичної особи є сума гранту (траншу), яка фактично нараховується (виплачується) такому платнику юридичною особою.
Тобто якщо умовами Договору про надання гранту передбачено визначення загальної суми гранту, але фондом на користь фізичної особи проводиться нарахування (виплата) доходу у вигляді траншу (частини гранту від загальної суми гранту), то доходом платника податків буде вважатися сума цього траншу.
Щодо територіального органу ДПС до якого сплачується податок на дохо )и фізичних осіб і військовий збір, які утримуються юридичною особою ш податковим агентом із грантоотримувача? Порядок заповнення платіжних документів
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичн ах осіб та військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 158 Кодексу.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід аа користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок використовую чи ставку податку 18 відс., визначену в ст. 167 Кодексу, та ставку військового збо ру 1,5 відс., встановлену в п.п. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).
При цьому податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (п.п. 168.0.1 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Крім того, юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлені їх підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за сво м місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) сул їй утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженні м відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - т місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або іе виділених в натурі (на місцевості) (п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Отже, сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору проводиться фондом як податковим агентом до відповідного бюджету за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах на рахунки, відкриті в орган іх Державної казначейської служби.
Наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнень я) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетно го відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надмі лу зарахованих коштів.
Щодо відображення суми грантів у формі податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманогс з них податку (форма № 1ДФ)
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі - Порядок).
Відповідно до п.п. 3.2 розділу III Порядку у графі За «Сума нараховане го доходу» податкового розрахунка за ф. № 1ДФ відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку.
У графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунка за ф. № 1ДФ відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом (п.п. 3.3 розділу III Порядку).
При цьому у графі 4а «Сума нарахованого податку» податкового розрахунка за ф. № 1ДФ відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством (п.п. 3.4 розділу III Порядку).
У графі 4 «Сума перерахованого податку» податкового розрахунка за ф. № 1ДФ відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету (п.п. 3.5 розділу III Порядку).
Враховуючи викладене, якщо юридичною особою (фондом) здійснюєтеся нарахування (виплата) доходу у вигляду траншу, а не уся сума гранту, то відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу сума такого траншу відображається податковим агентом у податковому розрахунку ф. № 1ДФ у графах За «Сума нарахованого доходу», 3 «Сума виплаченого доходу», а також заповнюються графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перераховано о податку». При цьому згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку, інші доходи відображаються податковим агентом під ознакою доходу «127».
Щодо механізму відображення суми гранту у податковому розрахунку ф. № 1ДФ, якщо згідно умов договору про надання гранту передбачаєть ся повернення всієї суми гранту або частини гранту та розірвання договору
Згідно з п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 Кодексу роботодавець та/або податковім агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосувані ія податкової соціальної пільги.
Таким чином, якщо фізичною особою повертаються кошти, надані такій особі юридичною особою (фондом) у вигляді траншу, то фонд як податковий агент має право здійснити перерахунок сум нарахованих доходів та утриманого податку результати якого відображаються у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ іа відповідний квартал таким чином:
у рядках 3 «Сума нарахованого доходу» та За «Сума виплаченого доходу» сума доходу проставляється зі знаком «мінус»;
у рядках 4 «Сума нарахованого податку» та 4а «Сума перерахованою податку» проставляється сума надміру утриманого податку зі знаком «мінус».
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація міє індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |