Державна податкова служба України розглянула запит фізичної особи-підприємця (далі - Підприємець) про надання податкової консультації га в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до листа Підприємець перебуває на загальній системі оподаткування.
Питання 1.
Чи встановлено нормами чинного законодавства обов’язок щодо ведення обліку товарних запасів фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування?
Обов'язки платника податків встановлено ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ). Так, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, ідо стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 ПКУ), а також забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанн; їм податкового обов'язку, протягом строків, установлених ПКУ (п.п. 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 ПКУ).
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців визначено ст. 177 ПКУ.
Пунктом 177.10 ст. 177 ПКУ встановлено, що фізичні особи - підприємці зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуй чі документи щодо походження товару.
Форма та Порядок ведення Книги облі су доходів і витрат затверджені наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.
Також звертаємо увагу, що відповідно до п. 12 ст. З Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівкоеій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки д ія подальшого її переказу, зобов'язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Слід зазначити, що поняття «запаси», а також порядок їх обліку визнане ю Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», яке затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.10.99 № 246 (зі змінами) (далі - Стандарт 9 «Запаси»).
При цьому п. 2 ст. З Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996) передбачено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством.
Враховуючи викладене, фізична особа - підприємець може вести обіік товарних запасів, зокрема з використанням Стандарту 9 «Запаси».
Питання 2.
Чи вважається моя скарга від задоволеною, а ППР № від скасованим, у випадку, якщо проти 20 днів відповіді на неї не отримано?
Процедуру оскарження платниками податків податкові їх повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження визначено Кодексом та Порядком оформлена і і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.12.2015 за № 1617/28062, зі змінами.
Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платни tea податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розпис су (підпункт 56.8 статті 56 Кодексу).
Пунктом 56.9 статті 56 Кодексу передбачено, що керівник (його заступи ж або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денн ж строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних дн в, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строгу, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Одночасно з цим слід зазначити, що Законом України від ЗО березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено зупинення встановлених статтею 56 Кодексу (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року.
1 червня 2020 року перебіг строків, які зупинялися відповідно до цього пункту, продовжується з урахуванням часу, що минув до такого зупинення.
Крім того, з 29.05.2020 року набрав чинності Закон України від 13 травня 2020 року № 591-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» відповідно до якого, тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтею 56 Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження).
Отже, на адресу ДПС надійшла скарга ФОП на податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від № .
ДПС за результатами розгляду скарги прийнято рішення від № (далі - Рішення), яким залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від № , а скаргу - без задоволення (далі - Рішення).
Враховуючи викладене, Рішення направлено у спосіб та строки, передбачені чинним законодавством.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Податкового кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |