X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.07.2020 р. № 2843/6/99-00-04-01-03-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула лист Товариства щодо можливості повернення з бюджетного рахунку на електронний рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - СЕА ПДВ) надміру сплаченого податку на додану вартість (далі - ПДВ) (далі - лист), та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Платником податку у своєму листі повідомлено, що станом на 31.05.2020 року в інтегрованій картці з ПДВ такого платника податку обліковується сума надмірно сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, які зараховані до бюджету з рахунка такого платника податку в СЕА ПДВ.

Також, платником податку зазначено, що станом на дату направлення ним листа в інтегрованій картці такого платника податку з платежу обліковується податковий борг, який виник у 2014 році.

Зважаючи на вище викладене, платник звертається за роз’ясненням щодо можливості повернення надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, які обліковуються в інтегрованій картці такого платника податку, на електронний рахунок в СЕА ПДВ, за умови наявності у такого платника податку податкового боргу, у тому числі, податкового боргу з платежу, що справлявся до 01.01.2015 року та виник у 2014 році, тобто після дати початку тимчасової окупації, визначеної частиною другою статті 1 Закону України від 15 квітня 2014 року № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (20 лютого 2014 року) (далі - Закон № 1207).

Порядок та умови повернення надміру сплачених до бюджетів грошових зобов’язань визначені статтею 43 Кодексу.

Згідно з пунктом 43.1 статті 43 Кодексу надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до статті 43 Кодексу та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Відповідно до підпункту 14.1.175 податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Кодексом.

Відповідно до пункту 43.2 статті 43 Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Відповідно до пункту 43.4-1 статті 43 Кодексу у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному пунктом 200-1.5 статті 200і Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок і платника в CEA ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Отже, надміру сплачені грошові зобов’язання з ПДВ, зараховані до бюджету з рахунка платника в СЕА ПДВ, підлягають поверненню шляхом перерахування таких коштів на рахунок платника в СЕА ПДВ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Так, за даними інформаційної системи органів ДПС по Товариству обліковується податковий борг, який виник 15.06.2014 року, тобто після дати початку тимчасової окупації, визначеної частиною другою статті 1 Закону № 1207.

Для вирішення питання погашення податкового боргу, накопиченого суб’єктами господарювання, що були зареєстровані у АР Крим, ДПС тривалий час здійснює відповідну роботу з Міністерством фінансів України та Державним казначейством України.

На сьогодні зазначене питання передбачено врегулювати у проекті Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження механізму надання державних гарантій на портфельній основі та врегулювання порядку сплати податкового боргу», внесеного Кабінетом Міністрів України (реєстраційний номер 3598 від 04.06.2020 року).

Законопроектом, зокрема, пропонується доповнити розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України новим пунктом 16і, відповідно до якого Казначейство відкриває рахунки за надходженнями до місцевих бюджетів АР Крим та м. Севастополя для зарахування платежів зі сплати боргів з місцевих податків та зборів, що виникли до дати тимчасової окупації, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», платниками - резидентами, які мають об’єкти оподаткування з місцезнаходженням на тимчасово окупованій території України, на підставі інформації та даних центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію податкової політики.

За інформацією про дату та стан проходження цього законопроекту з офіційного вебпорталу Верховної Ради України (http://wl.cl.rada.gov.ua/pls/ zweb2/webproc4_l?pf3511=69035), законопроект 09.06.2020 направлено на розгляд Комітетів Верховної Ради України (з питань бюджету, з питань фінансів, податкової та митної політики, з питань економічного розвитку, України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин, з питань антикорупційної політики, з питань інтеграції України з Європейським Союзом), 10.06.2020 надано для ознайомлення.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.