X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ВIННИЦЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.08.2020 р. № 3435/ІПК/02-32-05-06

Головне управління ДФС у Вінницькій області розглянуло лист щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій у разі надання послуг Із бронювання через мережу інтернет із використанням сервісу LiqPay та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, повідомляє наступне.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг регулюється Законом України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері  торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі  Закон № 265).

Відповідно до п. 1 та п. 2 ст. З Закону № 265 Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

 проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програми і реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

 надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

У свою чергу організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем, права і обов'язки учасників відносин у сфері електронної комерції визначає (встановлює) Закон України від 03 вересня 2015 року № 675-VIII "Про електронну комерцію" (з наступними змінами та доповненнями) (далі за текстом Закон N 675).

Відповідно до пункту 1 статті 13 Закону № 675 розрахунки у сфері електронної комерції здійснюються відповідно до законів України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", інших законів та нормативно-правових актів Національного банку України.

Згідно абзацу другого пункту 1 статті 13 Закону № 675 передбачено, що розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися з використанням платіжних інструментів, електронних грошей, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України. При цьому продавець (виконавець постачальник), оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, ще підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійсненню розрахунку (пункт 3 статті 13 Закону № 675).

Розділом VII Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 05 листопада 2014 року № 705 (з наступними змінами та доповненнями), встановлено, що документи за операціями з використанням електронних платіжних засобів та інші документи, що застосовуються в платіжних системах для платіжних операцій з використанням електронних платіжних засобів, можуть бути в паперовій та/або електронній формі.

Згідно з роз'ясненням Національного банку України (лист від 28.11.2019 № 57-0007/62082) квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою електронного платіжного засобу, не є розрахунковим документом у розумінні Закону N 265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя електронного платіжного засобу.

Слід врахувати, що на даний час Ви зареєстровані платником єдиного податку другої групи та зареєстрували наступні види діяльності:

- діяльність туристичних агентств КВЕД 79.11,

- надання інших послуг із бронювання та пов'язана з цим діяльність КВЕД 79.90.

Відповідно п.6 ст. 9 Закону № 265 реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами - підприємцями), які не застосовують реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій відповідно до Податкового кодексу України.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)" від 17.03.2020 № 533-ІХ, який вступив в дію з 18.03.2020, внесено зміни до Закону України від 20.09.2019 № 129-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг", в пункті 61 підрозділу 10 розділу XX ПКУ якого зазначено, що до 1 січня 2021 реєстратори розрахункових операцій (далі РРО та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу який протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють:

- реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

- реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Враховуючи викладене вище, у разі, якщо споживач розрахувався за послугу із бронювання (КВЕД 79.90) із застосуванням платіжних карт за допомогою платіжної системи (інтернет-еквайринг) LIQРАУ та інших аналогічних дозволених (зареєстрованих) в Україні, такі операції продавцем фізичною особою - підприємцем платником єдиного податку другої групи, який не перевищив в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень, здійснюються без застосування реєстратора розрахункових операцій.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.