Державна податкова служба України розглянула лист Товариства щодо камеральних перевірок податкової звітності з податку на додану вартість (далі - ПДВ) в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування та підстав для проведення позапланової документальної перевірки, визначених підпунктом 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та керуючись статтею 52 Кодексу повідомляє.
Платником податку у своєму листі повідомлено про отримання ним запиту від контролюючого органу щодо надання документів при проведенні камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ, у якій таким платником заявлено суму бюджетного відшкодування.
Зважаючи на вище викладене, платник звертається за роз’ясненням щодо обов’язку платника податку на усний або письмовий запит надавати документи до контролюючого органу для отримання права на бюджетне відшкодування ПДВ за результатами камеральної перевірки, та щодо підстав для проведевня позапланової документальної перевірки, визначених підпунктом 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.
Відповідно до пункту 1.1 статті 1 Кодексу відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу.
Пунктом 44.1 статті 44 Кодексу встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників , пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 Кодексу.
Підпунктом 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Кодексу передбачено, що бюджетне відшкодування - це відшкодування від’ємного значення ПДВ іа підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника.
Порядок визначення суми ПДВ, яка підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків регламентовано статтею 200 Кодексу.
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до статті 200 Кодексу та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадка і, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до Кодексу.
Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Кодексу, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного ПДВ (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 Кодексу.
Відповідно до пункту 76.1 статті 76 Кодексу камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи 6ули надані пізніше, - за днем їх фактичного подання (пункт 76.3 статті 76 Кодексу) - Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено статтею 78 Кодексу.
Поряд з цим, право контролюючого органу на збір податкової інформації від платників податків передбачено статтею 72 Кодексу.
Отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючи чи органами регламентовано статтею 73 Кодексу та Порядком періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245.
Відповідно пункту 73.3 статті 73 Кодексу контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконавння покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Враховуючи викладене, контролюючий орган має право звернутись із запитом (із зазначенням вичерпного переліку та підстав, встановлених законом до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин.
Проте обов’язок платника податків із надання запитуваної інформації виникає за умови оформлення запиту згідно з вимогами пункту 73.3 статті 73 Кодексу.
У разі коли запит складено з порушенням встановлених вимог, плати ік податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.
Щодо підстав для проведення позапланової документальної перевірки, визначених підпунктом 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу
Підпунктом 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з підстав, визначених пунктом 78.1 статті 78 Кодексу, зокрема, якщо контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов’язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з’ясування під час перевірки питань, що повинні бути з’ясовані під час перевірки для винесення об’єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Наказ про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато дисциплінарне провадження або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;
На підставі такого наказу контролюючим органом, якому доручено здійснення перевірки додатково видається наказ у порядку, передбаченому пунктом 81.1 статті 81 Кодексу.
Поряд з цим інформації, наявної у зверненні, недостатньо для надання вичерпної відповіді з порушеного питання, а тому у разі необхідності пропонуємо повторно звернутися до контролюючого органу з детальним описом ситуації, для отримання індивідуальної податкової консультації, відповідно до статті 52 Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |