X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.08.2020 р. № 3570/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба України на лист Підприємства стосовно обліку (реєстрації) в контролюючому органі в контролюючому органі договору про спільну діяльність, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, між Підприємством та інтим товариством планується укласти договір про спільну діяльність, метою якого є будівництво будинку.

За умовами договору вкладом Підприємства у спільну діяльність є сплата орендної плати за землю, на якій здійснюватиметься будівництво, замовлення та оплата проектно-пошукових робіт, послуг технічного та авторського нагляду, забезпечення будівельного майданчика необхідна ми механізмами, сплата внеску на розвиток інфраструктури.

Інша сторона договору здійснюватиме замовлення та оплату будівельно-монтажн их, оздоблювальних та інших визначених проектною документацією робіт. За наслідками реалізації договору кожна із сторін набуде у власність визначену договором частину об’єктів нерухомості у збудованому будинку.

За домовленістю між сторонами договору ведення спільних справ відбуватиметься за їх загальною згодою, жодну із сторін не буде уповноважено представляти інтереси іншої чи одноосібно керувати спільними справами, вести за іншу сторону облік результатів спільної діяльності. Облік результатів спільюї діяльності кожна із сторін вестиме виключно за себе.

Заявник просить надати роз’яснення щодо необхідності реєстре ції вищенаведеного договору в контролюючому органі, а також чи вважатиметься такий договір окремою особою у межах зазначеної вище діяльності.

Пунктом 3.1 статті 3 Кодексу передбачено, що податкове законодавство України складається з Конституції України; Кодексу; Митного кодексу У краї ни та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв’язку з оподаткуванням митом операцій з переміщен ня товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надена Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та збор ів, прийнятих за правилами, встановленими Кодексом.

Відповідно до пункту 5.3 статті 5 Кодексу визначено, що інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Взаємовідносини, що виникають при здійсненні спільної діяльнос ті, регламентуються главою 77 Цивільного кодексу України.

Підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що дтя цілей оподаткування дві чи більше особи, які здійснюють спільну діяльність без утворення юридичної особи, вважаються окремою особою у межах такої діяльності. Облік результатів спільної діяльності ведеться платником податку, уповноваженим на це іншими сторонами згідно з умовами договору, окремо від обліку господарських результатів такого платника податку.

Згідно з пунктом 64.6 статті 64 Кодексу на обліку у контролюючих органах повинні перебувати договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами, визначені Кодексом.

Взяття на облік договору здійснюється шляхом додаткового взяття на облік учасника договору про спільну діяльність як платника податки - відповідального за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору.

На сьогодні Кодексом для договорів про спільну діяльність встановлені особливості оподаткування податком на додану вартість та акцизним податком з реалізації пального та спирту етилового (підпункт 14.1.139 пункту 14.1 статті 14, підпункт 4 пункту 180.1 статті 180, підпункт 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу).

На обліку у контролюючих органах не повинні перебувати договори гро спільну діяльність, на які не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені Кодексом. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку у контролюючих органах та виконує обов’язки платника податків самостійно.

Таким чином, в органах ДПС обліковуються лише ті договори про спільну діяльність, за якими провадиться спільна господарська діяльність щодо операцій з постачання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню податком на додану вартість згідно з розділом V Кодексу, або щодо операцій з реалізації пального та спирту етилового, які підлягають оподаткуванню згідно з розділом VI Кодексу, та щодо яких подані заяви для взяття на облік в органах ДПС.

Процедури взяття на облік у контролюючих органах договорів про спільну діяльність визначені Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1548, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок).

Згідно з Порядком уповноважена особа - особа, яка веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи.

Підставою для взяття на облік договору є прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію платником ПДВ або платником акцизного податку уповноваженої особи та отримання документів, визначених пунктом 4.6 розділу IV Порядку.

Виходячи з норм пункту 181.1 статті 181 Кодексу, платником ПДВ в обов’язковому порядку має бути зареєстрована уповноважена особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утвореня юридичної особи, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг (пов’язаних із виконанням договору), що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування податку на додану вартість).

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 Кодексу не є платником ПДВ у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник ПДВ, така реєстрація здійснюється за її заявою (пункт 182.1 статті 182 Кодексу).

Разом з цим зауважуємо, що згідно з інформацією, викладеною у зверненні, ведення спільних справ відбуватиметься за загальною згодою сторін договору, облік результатів спільної діяльності кожна із сторін вестиме виключно за себе, а також відсутня уповноважена особа, відповідальна за ведення бухгалтерського та податкового обліку договору про спільну діяльність без створення юридичної особи.

Враховуючи викладене вище, а також у зв’язку із відсутністю проекту договору, ДПС не має можливості надати більш детальну відповідь.

Водночас повідомляємо, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.