X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 09.09.2020 р. № 3776/ІПК/26-15-05-08-12

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення про надання індивідуальної податкової консультації стосовно оформлення первинних документів, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції, повідомляє.

Згідно із запитом, що розглядається, платник звернувся з питаннями:

щодо можливості накладання електронного підпису на акт наданих послуг до 20 числа місяця, наступного за  місяцем їх надання;

щодо  правомірності  зазначення в акті наданих послуг недостовірних даних в частині їх обсягів та складу.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16.07.1999  № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996).

Первинний документ - документ, якийміститьвідомості про господарськуоперацію (абз. 11 ст.1 Закону № 996).

Підставою для бухгалтерськогооблікугосподарськихоперацій є первиннідокументи (частина перша ст. 9 Закону № 996).

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються  у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг(частина друга ст. 9 Закону № 996).

Господарські операціїповинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені (частина 5 ст. 9 Закону № 996).

Відповідно до п. 1.2 Положення  про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі - Положення № 88), господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Згідно п. 2.1 Положення № 88 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів встановлює Закон України «Про електронні документи  та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-ІV(далі – Закон № 851).

Електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством (ст.5 Закону № 851).

Згіднозі ст. 6 Закону № 851 для ідентифікації автора електронного документа можевикористовуватисяелектроннийпідпис. Накладаннямелектронногопідписузавершуєтьсястворенняелектронного документа.

Відповідно до ст. 7 Закону № 851 оригіналом електронного документа вважається  електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі  з електронним підписом автора  або підписом, прирівняним до власноручногопідписувідповідно до Закону України "Про електроннідовірчіпослуги" від 05.10.2017 № 2155-VІІ.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникамподатківзабороняєтьсяформуванняпоказниківподатковоїзвітності, митнихдекларацій на підставіданих, не підтверджених документами, щовизначеніабзацом першим п.44.1 ст.44 Кодексу.

З огляду на вищевикладене, факт надання – отримання  послуг засвідчується підписами посадових осіб обох сторін - учасників господарської операції безпосередньо в момент складання акту в електронному вигляді, крім того, зазначення в актах наданих послуг недостовірної інформації щодо фактичних обсягів та складу таких послуг, не відповідає нормам чинного законодавства України.

Разом з цим інформуємо, що оскільки регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно – правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності  (частина друга ст. 6 Закону  № 996),  то з питання оформлення первинних документів у електронному вигляді доцільно звернутися до Міністерства фінансів України.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.