X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.09.2020 р. № 3869/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула зверненнящодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної допомоги закладам охорони здоров’я у вигляді медичного обладнання, медичних виробів та інших засобів захисту з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Підприємство протягом 2020року здійснювало закупівлі товарів, необхідних для боротьби з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та передавало такі товари благодійним організаціям, закладам охорони здоров’я, які мають статус неприбуткових організацій, а також державним адміністраціям. Товари медичного призначення переважно придбавалися у нерезидентів.

Враховуючи наведене, у Підприємства виникло питання щодо застосування положення п.п. 140.5.15 п. 140.5 ст. 140 Кодексу до операцій з нерезидентами щодо придбання товарів для боротьби з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, з метою подальшої безоплатної передачі таких товарів закладам охорони здоров’я чи благодійним організаціям.

Законом України від 30 березня 2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 540), який набрав чинності 2 квітня 2020 року,  було внесено зміни до Кодексу.

Так, зокрема, підрозділ 4 розділу ХХ Кодексу доповнено пунктом 511, згідно з яким встановлено, що у 2020 році коригування, встановлені абзацом першим п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, не застосовуються щодо сум коштів або вартості лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), починаючи з 12 березня 2020 року на всій території України встановлено карантин з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Отже, на період дії карантину по COVID-19коригування, встановлені абзацом першим п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, не застосовуються щодо сум коштів або вартості медикаментів, засобів для надання медичної допомоги хворим, продуктів харчування за відповідним переліком, якщо такі кошти або товари на безоплатній основі передаютьсягромадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16 січня 2020 року № 466-ІХ (далі – Закон № 466)  п. 140.5 ст. 140 Кодексу доповнено новим п.п. 140.5.15, відповідно до якого фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат, понесених платником податків при здійсненні операцій з нерезидентами, якщо такі операції не мають ділової мети.

Обов'язок доведення обставин, передбачених цим підпунктом, покладається на контролюючий орган.

У разі якщо платник податку зобов'язаний збільшити фінансовий результат до оподаткування на вартість витрат, зазначених у цьому підпункті, а також відповідно до положень інших підпунктів цієї статті, такі інші коригування відповідно до положень інших підпунктів цієї статті не здійснюються.

Ці зміни набули чинності 23 травня 2020 року.

За правилами п.п. 14.1.231 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розумною економічною причиною (діловою метою) вважається причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Економічний ефект передбачає приріст (збереження) активів платника податків та/або їх вартості, а так само створення умов для такого приросту (збереження) в майбутньому.

Для цілей оподаткування вважається, що операція здійснена з нерезидентами, не має розумної економічної причини (ділової мети), зокрема, але не виключно, якщо:

головною ціллю або однією з головних цілей операції та/або її результатом є несплата (неповна сплата) суми податків та/або зменшення обсягу оподатковуваного прибутку платника податків;

у зіставних умовах особа не була б готова придбати (продати) такі роботи (послуги), нематеріальні активи, інші предмети господарських операцій, відмінні від товарів, у непов'язаних осіб.

Отже, у разі якщооперації зпридбання товаріву нерезидентів не мають ділової мети, Підприємствозбільшує фінансовий результат до оподаткування відповідно до вимог п.п. 140.5.15п. 140.5 ст. 140 Кодексу на суму витрат, понесених за такими операціями з нерезидентами.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).