Головне управління ДФС у Полтавській області на запит Товариства щодо сплати місцевих податків юридичною особою на території м. Полтава, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Щодо вставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок)
Пунктом 3 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі - Закон) встановлено, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону, встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки, зокрема Податку, застосовуються з коефіцієнтом 0,5.
На виконання Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» та Закону рішенням дев’ятої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 31 січня 2017 року (далі - Рішення) внесено зміни до рішення п’ятдесятої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 10 липня 2015 року «Про встановлення місцевих податків і зборів» в частині розширення кола пільговиків з Податку та пролонговано ставки Податку, які діяли у 2016 році на 2017 рік на території м. Полтава.
Статтею 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Оскільки продовжується адміністративне оскарження податкової консультації щодо застосування п. З «Прикінцевих та перехідних положень» Закону в частині прийняття рішення про встановлення ставок Податку на території м. Полтава, то дія коефіцієнта 0,5 вважається припиненою з прийняттям Рішення.
У разі виникнення питань, які охоплені рішеннями Полтавської міської ради, що регулюють зазначені питання ви маєте право звернутися з запитом до останньої.
Щодо сплати земельного податку платником єдиного податку
Товариство поінформувало, що перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку третьої групи), володіє на праві приватної власності нерухомим майном, яке використовує у господарській діяльності, у тому числі й шляхом надання в оренду нерухомого майна - основний вид його діяльності.
Визначений ст. 206 Земельного кодексу України (далі - Земельний кодекс) принцип платності користування землею передбачає, що об’єктом плати за землю є земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї (земельної ділянки) майновими правами (ст. 79 Земельного кодексу).
Натомість Товариство не повідомило про виконання ним вимог ст. 79-1 Земельного кодексу щодо формування земельної ділянки як об’єкта цивільних прав, право на яку виникло у Товариства з набуттям права власності на будівлі та споруди, з урахуванням вимог частини другої ст. 377 Цивільного кодексу України та частин першої, п’ятої, шостої ст. 120 Земельного кодексу.
Зауважимо, що сплата земельного податку здійснюється власниками земельних ділянок та постійними землекористувачами (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), а саме суб’єктами, які мають відповідні рішення органів місцевого самоврядування щодо прав власності або постійного користування на сформовані земельні ділянки в значенні ст. 79-1 Земельного кодексу. При цьому за земельні ділянки, що перебувають у комунальній або державній власності та надані в оренду, справляється орендна плата.
Таким чином, у разі якщо Товариством порушено норми земельного законодавства, то воно не може скористатися передбаченою п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу податковою пільгою щодо сплати земельного податку, яка надається платникам, які сформували належні правовстановлюючі відносини щодо земельних ділянок, які використовуються ними при реалізації прав власності на об’єкти нерухомого майна.
Одночасно, керуючись приписом постанови Верховного Суду України від 24.11.2015 № 826/14703/13-а щодо особливостей реалізації Платниками права на звільнення від сплати земельного податку, ДФС зазначає, що умовою несплати земельного податку платниками є укладені та зареєстровані, як механізм підтвердження використання, цивільно-правові угоди оренди як об’єкту нерухомості, так і пов’язаної з ним за технічним паспортом такого об’єкту земельної ділянки.
З огляду на викладене, можливість використання Товариством передбаченого п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу права на звільнення платників від сплати земельного податку, залежить від формування належних правовстановлюючих відносин щодо земельних ділянок та дотримання вищезазначених умов щодо цивільно-правових угод.
У відповідності до п.52.2 ст.52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |