X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.08.2020 р. № 3602/ІПК/99-00-07-02-03-06


Державна податкова служба України розглянула запит Товариства з обмеженою відповідальністю _________   від               2020 № ___
(вх. ДПС № _____ від_____2020) про надання індивідуальної податкової консультації щодо обов’язку контролюючого органу перевіряти» враховувати та відображати в акті (довідці) документальної позапланової виїзної перевірки з питань законності декларування від'ємного значення ПДВ факти заниження суми бюджетного відшкодування у випадку коли в податковій декларації з ПДВ та в додатках до неї бюджетне відшкодування не було відображене, та керуючись ст. 52 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зазначає таке.

Відповідно до п.п. 78.1.8 п. 78.1  ст. 78 Кодексу документальна позапланова перевірка може здійснюватися у разі подання платником декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Така перевірка, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Згідно із п. 200.7 ст. 200 Кодексу платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу пеодаткову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

У складі декларації з ПДВ подаються передбачені Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 із змінами і доповненнями (далі - Порядок № 21), додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації), зокрема додаток З (ДЗ) «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» хаїїбо додаток 4 (Д4) «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування таїїбо суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника».

Відповідно до п. 200.11 ст. 200 Кодексу контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларації надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від'ємного значенні, сформованого за операціями:

за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками;

з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до ст. 209 Кодексу.

Пунктом 200.14 ст. 200 Кодексу визначено, що в разі виявлення невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, такий контролюючий орган за результатами камеральної або документальної перевірки;

у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

у разі з’ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не мас права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування (п. 200.14 ст. 200 Кодексу).

Зазначені вище норми Кодексу вказують на те, що предметом перевірок, з підстав визначених у п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Кодексу, є законність декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість, а не повнота його визначення.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.