X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2020 р. № 4098/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення, щодо оподаткування податком на прибуток операцій з отримання з бюджету поточних трансфертів та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні Концерн створено рішенням міської ради від 11.10.2002 № 17 «Про створення комунальних підприємств теплових мереж».

Концерн реалізує теплову енергію за встановленими тарифами, які затверджує НКРЕКП.

В зв’язку з відсутністю тривалий час економічно обґрунтованих тарифів на послуги, а також їх коригування виключно на енергетичну (газову) складову, заборгованість населення за послуги, перед Концерном виникла заборгованість за надані послуги з теплової енергії.

Як зазначає платник з метою запобігання припинення виробництва теплової енергії, зупинки підприємства та соціальної напруги у суспільстві, засновником (міською радою) на підставі п. 22 частини 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 № 280 «Про місцеве самоврядування в Україні» та у межах Програми розвитку та утримання житлово-комунального господарства міста на 2018-2020 роки, було прийнято рішення про надання поточних трансфертів із бюджету для забезпечення поточної діяльності Концерну.     

Концерн складає фінансову звітність за міжнародними стандартами.

У платника виникли наступні питання:

чи підпадають поточні трансферти, які надходять з бюджету для забезпечення поточної діяльності підприємства під поняття доходу в редакції п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 та абзацу 5 п. 1 ст.134 Кодексу;

чи має застосовуватись до поточних трансфертів, які надходять з бюджету для  забезпечення поточної діяльності підприємства п. 5 ст. 140 Кодексу.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Положеннями Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з отримання з бюджету поточних трансфертів для цільового використання.

Такі операції відображаються за правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIV).

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.