Державна податкова служба України на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 16 червня 2020 року, щодо залишення без змін рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.01.2020 в адміністративній справі № 160/11335/19 за позовом Товариства до ДПС про визнання протиправного та скасування індивідуальної податкової консультації та, керуючись п. 52.3 ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодексу) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, надає нову індивідуальну консультацію на звернення Товариства.
Товариство повідомило, що в процесі своєї виробничої діяльності виробляє понад 10 видів продукції, основним з яких є доменний кокс.
Також Товариство виробляє широкий спектр коксохімічної продукції, яка утворюється при переробці кам’яновугільної смоли і коксового газу, що виділяються під час коксування вугілля, у тому числі: бензол сирий кам’яновугільний, пек кам’яновугільний електродний (розплавлений або твердий у вигляді гранул), амонія сульфат, масла кам’яновугільні, нафталінова фракція, сировина коксохімічна для виробництва високоструктурного технічного вуглецю та інше.
В процесі замкнутого безперервного технологічного циклу, Товариство отримує бензол сирий кам’яновугільний марки БС (за кодом 2707 10 90 00 згідно УКТ ЗЕД) , який є підакцизним продуктом, згідно п.п. 215.3.4 п. 2153 ст. 215 Кодексу.
Товариство запитує:
Чи правильно ми розуміємо, що Товариству не потрібно отримувати ліцензію на право виробництва пального вимоги щодо якої передбачені Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР, оскільки підприємство не веде діяльності з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), а здійснює виробництво бензолу сирого кам’яновугільного на підставі безстрокової ліцензії на виробництво особливо небезпечних хімічних речовин відповідно до технічних умов «Бензол сирий кам’яновугільний» ТУ У 24.1-001904443-003-2003?
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п. 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів.
Підпунктом 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) це товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.
Згідно з п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, встановлені п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
Товар, який класифікується згідно коду УКТ ЗЕД 2707 10 90 00 і відповідає опису «Бензол» є пальним та оподатковується за ставкою акцизного податку 195 євро за 1000 літрів. (п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу).
Платниками податку відповідно до ст. 212 Кодексу є, зокрема, але не виключно особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 Кодексу).
Згідно із ст. 213 Кодексу об’єктами оподаткування є операції з, зокрема:
реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
реалізації з акцизного складу/акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що:
отримані з інших акцизних складів/акцизних складів пересувних, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 пункту 213.1, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Також зазначаємо, що Товариство відповідно до даних Реєстру платників акцизного податку реалізації пального та спирту етилового (далі – Реєстр) зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального з 25.06.2019 року номер запису в Реєстрі (унікальний ідентифікатор) 1127.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481) та серед іншого запроваджено з 01.07.2019 року ліцензування виробництва, обігу та зберігання пального.
Отже, з 01.07.2019 року нормами частини 22 статті 2 Закону № 481 встановлено, що виробництво пального здійснюється суб’єктами господарювання незалежно від форм власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального.
Статтею 1 Закону № 481 надано визначення основних понять і термінів:
термін "пальне" вживається в Законі № 481 у значенні, наведеному в Податковому кодексі України;
виробництво пального - діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, в результаті якої отримується пальне або інші продукти переробки.
Отже, якщо Товариство не здійснює діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, в результаті якої отримується пальне або інші продукти переробки, то у розумінні Закону № 481 така діяльність не є діяльністю з виробництва пального, на яку отримується ліцензія на право виробництва пального відповідно до частини 22 статті 2 Закону № 481.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |