X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.11.2020 р. № 4645/ІПК/99-00-09-03-03-06

Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

У зверненні Товариство зазначає, що має намір імпортувати на територію України аерозольні балони з універсальним газом (вміст газу 220 грам в кожному), які мають у своєму складі пропан та бутан і відносяться до пального, та здійснювати діяльність з їх зберігання та оптової торгівлі.

Для цього, планує взяти в оренду склад, де зможе зберігати не більше 100 000 одиниць туристичних балонів, тобто максимальна маса пропана та бутана, які входять до їх складу становитиме не більше 22 тон.   

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

1. Чи необхідно отримувати ліцензію на оптову торгівлю пальним суб’єкту господарювання, який планує імпортувати на територію України аерозольні балони з універсальним газом (вміст газу 220 грам в кожному) та здійснювати діяльність з їх зберігання та оптової торгівлі, тобто здійснювати діяльність з оптової торгівлі та зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів?

2. Чи можливо отримати ліцензію на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним (складу, де воно буде зберігатись) без надання дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки за умов, що:

 - отримувати вказаний дозвіл не має необхідності, оскільки зберігання аерозольних балонів з вмістом горючих (займистих) газів загальною масою не більше 22 тон не відноситься ні до робіт підвищеної небезпеки, ні до експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- за загальним правилом, отримувати ліцензію на оптову торгівлю пальним виключно у споживчій тарі до 5 літрів взагалі не потрібно?

3. У разі неможливості отримання такої ліцензії, чи достатньо буде суб’єкту господарювання для тимчасового зберігання пального на складі, на який не можливо отримати дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, отримати ліцензію на оптову торгівлю пальним без зазначення місць оптової торгівлі пальним, за умови, що за загальним правилом, отримувати ліцензію на оптову торгівлю пальним виключно у споживчій тарі до 5 літрів взагалі не потрібно?

 

До запитання 1.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі –  Закон № 481)

Відповідно до ч. 15 ст. 15 Закону № 481 імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Визначення оптової торгівлі та зберігання пального встановлено у ст. 1 Закону № 481, зокрема:

зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

оптова торгівля пальним – діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

Отже, імпорт та подальша оптова торгівля газом у споживчій тарі об’ємом до 5 літрів має здійснюватися за наявності ліцензії на оптову торгівлю пальним.

Стаття 15 Закону № 481 передбачає можливість отримання 2-х видів ліцензій на оптову торгівлю пальним:

ліцензія на право оптової торгівлі пальним за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним;

ліцензія на право оптової торгівлі пальним за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним.

Таким чином, для здійснення імпорту пального Товариству необхідно отримати ліцензію на право оптової торгівлі пальним.

 

До запитань 2 та 3.

Для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії документів, зокрема, дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (абз. 4 ч. 38 ст. 15 Закону № 481).

Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 (далі – Порядок № 1107).

Відповідно до п. 7 Порядку № 1107 дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

Частиною третьою статті 5 Господарського кодексу України визначено, що суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Також, статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене вище, Законом № 481 передбачено вичерпний перелік умов та документів щодо отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним і отримати її без дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки не можливо.

Разом з цим, відповідно до ч. 21 ст. 15 Закону № 481 суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.