X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.11.2020 р. № 4680/ІПК/99-00-05-06-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення  щодо застосування положень пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України(далі – Кодекс)та, керуючись статтею 52 розділу Кодексу, повідомляє.

Як зазначено у зверненні, платником податку було придбано для власних потреб мийно-дезінфікуючі (дезінфікуючі) засоби згідно з кодом УКТ ЗЕД 3401, 3402,зокрема, засіб для чищення Domestos, санітарно-гігієнічний засіб «Сантрі гель», засіб для миття універсальний дезінфікуючий Comet, крем-мило антибактеріальне, засіб для чищення GalaХлор тощо.

Правові основи оподаткування податком на додану вартість встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (з урахуванням внесених змін) тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України, від оподаткування податком на додану вартість звільняються такі операції:

з ввезення на митну територію України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України;

з постачання на митній території Українитоварів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.

Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на які розповсюджується режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, затверджено постановою КабінетуМіністрів України від 20 березня 2020 року № 224 та доповненоокремимитоварнимипозиціямипостановоюКабінетуМіністрів України від 8 квітня 2020 року№ 271 (далі – Перелік№ 224, Постанова № 271).

Режим звільненнявідоподаткуваннязастосовується:

– з 17 березня 2020 року до операцій з постачаннятоварнихпозицій, включених до Переліку № 224 (в редакції, до внесеннядоповненьпостановою № 271);

– з 15 квітня 2020 року до операційз постачаннявсіхтоварнихпозицій, включених до Переліку № 224, в тому числі з урахуванням Постанови № 271.

Порядок державноїреєстрації (перереєстрації) дезінфекційнихзасобівзатвердженопостановоюКабінетуМіністрів України від 3 липня 2006 року
№ 908, з урахуваннямвнесенихзмін та доповнень (далі – Порядок № 908). Пунктом 4 Порядку № 908 встановлено, щодержавнуреєстрацію (перереєстрацію) засобів проводить Міністерствоохорониздоров’я України на підставіподанихдокументів, зазначених у пункті 5 Порядку № 908, або позитивного висновкудержавноїсанітарно-епідеміологічноїекспертизи, щовиданий до моменту набраннячинності порядками дослідженняспецифічноїактивності, безпечності, якості (ефективності) засобів та їхвипробування на практиці.

Крім цього, пунктом 21Розділу X"Прикінцеві положення" Закону
№ 1645 тимчасово, на час дії карантину, запровадженого у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або запровадження надзвичайного стану у зв’язку із запобіганням виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та з метою забезпечення виробництва дезінфекційних засобів, дозволено:

виробництво дезінфекційних засобів (код згідно з УКТ ЗЕД 3808 94 90 00) без їх державної реєстрації у встановленому законодавством порядку, за умови відсутності у такому дезінфекційному засобі діючих речовин, небезпечних для здоров’я людини;

застосування дезінфекційних засобів (код згідно з УКТ ЗЕД 3808 94 90 00), не зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, за умови відсутності у такому дезінфекційному засобі діючих речовин, небезпечних для здоров’я людини.

Таким чином, пунктом 21Розділу X"Прикінцеві положення" Закону
№ 1645 тимчасово, на час дії карантину, дозволено виробництво та застосування дезінфекційних засобів. З питання реалізації товарів, що включені до Переліку № 224, дезінфекційних засобів, але не пройшли державну реєстрацію (перереєстрацію) дезінфекційних засобів, необхідно звернутися до Міністерства охорони здоров’я.

Щодо питання 1

До розділу "Дезінфекційні засоби, антисептики та обладнання для проведення дезінфекції, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусомSARS-CoV-2" Переліку № 224, зокрема включено дезінфекційні засоби:

дезінфікуючий засіб для обробки поверхонь (за кодом згідно з УКТЗЕД 3808);

дезінфікуючий засіб для обробки рук і шкіри (за кодом згідно з УКТЗЕД 3808);

дезінфікуючий засіб для інструментів та обладнання (за кодом згідно з УКТЗЕД 3808).

мийно-дезінфікуючий (дезінфікуючий) засіб для прання (за кодом згідно з УКТЗЕД 3401, 3402).

Щодо товарів, які включаються до "Мийно-дезінфікуючих (дезінфікуючих) засобів для прання" та відповідності назв товарів, вказаних у зверненні, назвам товарів, зазначених у Переліку № 224, ДПС рекомендує отримати висновок у Міністерства охорони здоров’я України.

Щодо питання 2

Правила формування податкового кредиту встановлено статтею 198 Кодексу.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг, придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, для отримувача товарів/послуг є податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).

Якщо товари, які включені до Переліку № 224, та відповідають вимогам, визначеним у такому Переліку, були придбані з ПДВ у періоді дії режиму звільнення від оподаткування ПДВ таких товарів, встановленого пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, то суми ПДВ, сплачені у вартості таких товарів, не можуть бути включені до складу податкового кредиту будь-якого звітного періоду.

Податкові накладні, які були складені постачальниками за такими операціями з нарахуванням ПДВ, вважаються такими, що складені з порушенням (не відповідають вимогам) положень пункту 71 підрозділу 2 Розділу ХХ Кодексу, а тому, як зазначалося вище, у цьому випадку постачальникам слід забезпечити проведення відповідних перерахунків.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані Кодексом.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу ІІ Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.