X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.11.2020 р. № 4698/ІПК/99-00-09-03-03-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, що є офіційним імпортером товарів, виробником яких є всесвітньовідома група Henkel.

В асортименті товарів Товариства є також і адгезивна продукція зі складом речовини, що класифікується за кодом УКТ ЗЕД 2710 (а відтак є пальним для цілей Кодексу) та імпортується у споживчій тарі ємністю до 5 л.

Товариство, як платник акцизного податку, при ввезені пального на митну територію України, зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну в одному примірнику на підставі даних відповідної митної декларації та зареєструвати іі в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Проте, наразі Товариство стикається з тим, що реєстрація його акцизних накладних відхиляється з таким поясненням: «згідно даних Реєстру платників акцизного податку з реєстрації пального, особа, що реалізує пальне, не є платником акцизного податку».

Товариство запитує:

  1. Чому реєстрація акцизних накладних Товариства відхиляється з причина, яка не відповідає дійсності? (Товариство є платником акцизного податку, починаючи з 2016 року)
  2. Як саме Товариство має реагувати на факти відхилення реєстрації власних акцизних накладних з причин, що не відповідають дійсності, та які дії вчиняти для того, щоб з таких обставин завжди дотримуватися вимог ст. 231 Кодексу?
  3. Як саме Товариство має виконувати свої зобов’язання за ст. 231 Кодексу в частині складання та реєстрації акцизної накладної при ввезенні пального на митну територію України в умовах, коли реєстрація відхиляється з причин, які не залежать від Товариства (на які останнє не має жодного впливу)?

Щодо питання 1.  

З 1 липня 2019 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до Кодексу, згідно з якими, зокрема, але не виключно запроваджено СЕА РПСЕ замість Системи електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕА РП).

Постановою від 24.04.2019 № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» затверджено новий Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – Постанова № 408) та скасовано постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального», якою, зокрема, затверджено порядок роботи СЕА РП.

Відповідно до п.28 Постанови № 408 у СЕАРПСЕ облік обсягів пального або спирту етилового ведеться в розрізі платників податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних та акцизних складів / акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та за кожною умовою оподаткування.

До 01.07.2019 в СЕА РП здійснювався автоматичний облік пального в розрізі платників податку, зокрема але невиключно, обсягів пального в розрізі кодів згідно з УКТЗЕД, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок.

Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року (п. 22 підрозділу 5 розділу XX Кодексу).

19.06.2020 суб’єктів господарювання повідомлено на офіційному сайті ДФС, проте що рекомендована  форма Заяви розміщена на офіційному веб-порталі ДФС  та, починаючи з 19.06.2019, може застосовуватись для реєстрації, у тому числі в Електронному кабінеті.

Отже, у Товариства відсутня можливість реєструвати акцизні накладні в СЕАРПСЕ, оскільки Товариство не зареєстроване платником акцизного податку - розпорядником акцизного складу в СЕАРПСЕ.

Акцизні накладні в СЕАРПСЕ можуть складати та реєструвати лише розпорядники акцизного складу/акцизного складу пересувного.

Станом на сьогодні Товариство зареєстроване у СЕА РП, який діяв до 01.07.2019 року, як платник акцизного податку, а не як платник акцизного податку-розпорядник акцизного складу/акцизного складу пересувного.

Щодо питання 2 та 3.

Згідно з п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є, зокрема особа, яка реалізує пальне.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію, зокрема пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).

Реалізація пального для цілей розділу VI Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – Кодекс) – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, зокрема у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.

Виробник пального, а також особа, яка здійснює розлив пального у споживчу тару ємністю до 5 літрів (включно), зобов'язані скласти акцизну накладну на обсяги такого пального.

У запиті Товариство зазначає, що імпортує  адгезивну продукцію зі складом речовини, що класифікується за кодом УКТ ЗЕД 2710 у споживчій тарі ємністю до 5 л, що у розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу не є реалізацією пального.

Оскільки, реалізація ввезеного пального у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу не є реалізацією пального, тому ввезене пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) не зараховується та не обліковується в СЕАРПСЕ та відповідно реалізація такого пального на митній території  здійснюється без складання акцизних накладних.

Якщо Товариство здійснює реалізацію на митній території України ввезеного пального тільки у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) і не є її виробником або особою, яка здійснила розлив такого пального у споживчу тару ємністю до 5 літрів (включно), то зобов’язання реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального та складання акцизної накладної на такі операції у такого суб’єкта не виникає, оскільки реалізація пального у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) не є реалізацією пального у розумінні  п.п 14.1.212 п. 14.1 ст.14 Кодексу.

Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 15 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВP  «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Таким чином, у разі здійснення Товариством на митній території України реалізації пального у тарі ємністю більше 5 літрів, Товариству необхідно зареєструватись в СЕА РПСЕ платником акцизного податку та  зареєструвати наявні акцизні склади, розпорядником яких є Товариство. Акцизні склади повинні бути обладнанні рівнемірами-лічильниками та витратомірами-лічильниками.

Також, необхідно отримати ліцензії, зокрема ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.