X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.11.2020 р. № 4905/ІПК/99-00-09-03-03-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

У звернені Товариство повідомляє, що планує імпортувати та закуповувати рідини (коди УКТ ЗЕД 2710 12 25 00, 2707 30 90 00, 2710 12 21 00, 2707 50 90 00), які відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України належить до підакцизних товарів.

Загальний обсяг ввезення та закупівлі на території Україні підакцизних товарів не перевищує 1000 кубічних метрів. Загальна місткість розташованих ємностей для відвантаження-розвантаження та зберігання пального (підакцизної продукції) не перевищує 200 кубічних метрів. Ємності знаходяться у користуванні на підставі договору оренди ємностей.

Рідини, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 3814 00 90 90 та відповідає опису «Тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу, інші готові суміші на основі метанолу», та рідини які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 2905 11 00 00 «Метанол технічний (метанолів спирт)» Товариство не закуповує, не отримує, не зберігає та не реалізує.

В подальшому рідини використовуються для виробництва багатокомпонентних розчинників для флексографічного  друку згідно ТУ У 20.3-38934197-001:2016, внесеного до бази даних «Технічні умови України» ДП «Миколаївський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» за № 02568259/000084 від 14.03.2016 року, погодженого заступником головного санітарного лікаря України (Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-07/6500 від 03.03.2016 року).

Відповідно до висновків Київської Торгово-промислової палати розчинники для флексографічного друку згідно з ТУ мають код за УКТ ЗЕД 3814 00.

Тобто при виконанні виробничих операцій змінюється класифікаційний код товару згідно з УКТ ЗЕД на рівні будь-якого з перших чотирьох знаків.

Виробництво розчинників, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 3814 00 90 90 та відповідає опису «Тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу» на підприємстві не здійснюється.

Товариство запитує:

  1. Чи є використання підакцизних товарів (пального) при виробництві розчинників для флексографічного друку використанням для потреб власного споживання?
  2. Чи достатньо для проведення виробничих операцій з підакцизними товарами (пальним) при виробництві розчинників для флексографічного друку оформлення ліцензії на право зберігання пального?

Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) визначає, зокрема основні засади регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, пальним, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України.

Термін «пальне», який вживається в Законі № 481, слід розуміти у значенні, наведеному в Податковому кодексі України (далі – Кодекс).

Пальне– нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу (п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Щодо розчинників на основі метанолу;

інших готових сумішей на основі метанолу (код згідно з УКТ ЗЕД 3814 00 90 90)

З урахуванням деталізації товарної позиції 3814 на товарні категорії і товарні підкатегорії та їх текстового опису складні органічні розчинники на основі метанолу відповідно до правила 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД класифікуються у товарній категорії 3814 00 90 за кодом 3814 00 90 90.

Зважаючи на те, що складні органічні розчинники та розріджувачі товарної позиції 3814 є сумішами окремих подібних між собою органічних розчинників, які змішуються у відповідних кількісних співвідношеннях, питання, на основі якого компонента (розчинника) вони виготовлені, вирішується із застосуванням правила 3 (b) Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД.

Відповідно до правила 3 (b) Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів, повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати.

На підставі викладеного вище розчинниками на основі метанолу; іншими готовими сумішами на основі метанолу вважаються такі, у яких метанол за кількісним показником, вираженим у масових відсотках у суміші, переважає кожен з інших компонентів.

Наприклад, складним органічним розчинником, або іншою готовою сумішшю:

на основі метанолу вважатиметься розчинник, що складається з 40 мас. % метанолу, 10 мас. % бутанолу, 20 мас. % етанолу та 30 мас. %  ізопропанолу або розчиннику, що містить 95 мас. % метанолу, а решта – будь-які штучно додані розчинники (наприклад, пентанол, бутанол, пропанол);

не на основі метанолу вважатиметься розчинник, що складається з 20 мас. % метанолу, 20 мас. % етанолу та 50 мас. %  ізопропанолу.

Згідно положень Закону № 481, зокрема передбачено:

зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування (стаття 1 Закону № 481);

зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії, для отримання якої необхідно надати пакет документів, серед яких – документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення (ст. 15 Закону № 481);

суб'єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають.

Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження (стаття 15  Закону № 481).

Зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії (ч. 1 ст. 15 Закону № 481).

Перероблення - це технологічний процес, виконання якого змінює форму, властивості чи склад сировини, напівфабрикатів або, в окремих випадках, готової продукції, задля отримання нової продукції. (Наказ Держспоживстандарту України  від 11.10.2010 № 457 «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009:2010).

Отже, при  імпортуванні та закупівлі підакцизного пального і проведення виробничих операцій з його промислової переробки з метою виробництва непідакцизних розчинників для флексографічного друку не на основі метанолу (без використання метанолу або інших рідин на його основі),  то у такому випадку Товариство, відповідно до ст. 15 Закону № 481,  повинно отримати ліцензію на зберігання пального.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.