Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), на звернення Товариства щодо порядку обчислення податкових зобов’язань з екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (далі – Податок) повідомляє.
Товариство поінформувало, що несвоєчасно укладає договори з утилізації відходів, які тимчасово зберігаються на території Товариства не у якості вторинної сировини.
Товариство запитує про застосування коефіцієнтів, які використовуються при обчисленні податкових зобов’язань з Податку за відходи, для яких не забезпечено повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, з урахуванням коефіцієнтів, які залежать від місця розташування місця розміщення відходів у навколишньому природному середовищі по відношенню до населених пунктів.
Місце тимчасового зберігання відходів до моменту укладання відповідного договору на видалення та утилізацію відходів зі спеціалізованими підприємствами, які отримали дозволи уповноважених органів на здійснення постійного (остаточного) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях або об’єктах не є тотожним до визначення полігонів побутових відходів. Тому відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» Товариство при складанні відповідного проєкта впливу планованої діяльності на довкілля має передбачити своєчасність укладання договору на видалення та утилізацію відходів зі спеціалізованими підприємствами, а також наявність елементів фактичного впливу неповного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, з урахуванням коефіцієнтів, які залежать від місця розташування місця розміщення відходів у навколишньому природному середовищі по відношенню до населених пунктів.
Державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства, зокрема, з питань поводження з відходами здійснює відповідно до покладених на неї завдань Держекоінспекція (п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року № 275).
З огляду на викладене, для визначення відповідності об’єкта розміщення відходів Товариства об’єктам, які забезпечують повне виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, у тому числі відхилення від показників, зазначених у дозвільних документах, Товариству доцільно звернутися до територіального органу на який покладено обов’язок із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, як головного розпорядника зазначеної інформації, за виконанням оцінки фактичного впливу неповного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об’єктів, з урахуванням коефіцієнтів, які залежать від місця розташування місця розміщення відходів у навколишньому природному середовищі по відношенню до населених пунктів. На підставі отриманої інформації можна зробити висновок щодо правомірності застосування відповідних коефіцієнтів при обчисленні податкових зобов’язань з Податку.
У відповідності до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |