Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє таке.
Товариство повідомляє, що має на меті отримати ліцензію на виробництво зернового дистиляту та підготувати приміщення та обладнання належним для цього чином.
Товариство запитує:
Чи будуть вважатися приміщення виробництва зернового дистиляту та напоїв з зернового дистиляту акцизним складом?
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема зерновим дистилятом та алкогольними напоями, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481).
Частиною четвертою статті 2 Закону № 481 визначено, що виробництво алкогольних напоїв для реалізації на території України здійснюється з використанням спирту етилового ректифікованого, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового, що мають статус українських товарів відповідно до Митного кодексу України.
Відповідно до вимог частини першої статті 12 Закону № 481 виробництво алкогольних напоїв здійснюється тільки з використанням спирту етилового ректифікованого, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового і зернового дистиляту, та які мають статус українських товарів відповідно до Митного кодексу України. Використання інших видів спирту для виробництва алкогольних напоїв і харчових продуктів забороняється.
У разі виробництва алкогольних напоїв з використанням інших видів спирту (крім етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового), згідно з абзацом четвертим частини другої статті 17 Закону № 481, до субєктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів – 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 15000 гривень.
Абзацом сорок сьомим статті 1 Закону № 481 визначено, що із зернової сировини/зернових культур шляхом дистиляції отримується зерновий дистилят, який є спиртом харчовим питним етиловим дистильованим.
Таким чином, виробництво Товариством зернового дистиляту можливо шляхом дистиляції збродженого сусла із зернової сировини/зернових культур.
Підпунктом 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що акцизний склад – це, зокрема, спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів.
У зверненні Товариства зазначено, що в приміщенні буде вироблятися зерновий дистилят та напої з зернового дистиляту.
У разі використання Товариством спеціально обладнаного приміщення для виробництва, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, то відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу таке приміщення вважається акцизним складом.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |