Державна податкова служба України розглянула звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги та, керуючись
ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні ТОВ є платником податку на прибуток на загальних підставах та здійснює коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці.
ТОВ (Інвестор) придбало на підставі договору купівлі-продажу у Фонду Державного майна України пакет акцій розміром 100 відсотків іншого товариства (платник податку на прибуток на загальних підставах, який не визначає податкові різниці) та стало єдиним учасником викупленого підприємства.
Згідно з умовами укладеного договору купівлі-продажу, Фонд Державного майна України зобов’язав ТОВ виконати наступні умови:
інвестувати у викуплене підприємство протягом п’яти років з моменту переходу права власності пакету акцій певну суму коштів, на технічне переозброєння, оновлення основних фондів, освоєння нових видів та підвищення якості наявних видів продукції, робіт, послуг.
Як зазначає ТОВ умовами договору не визначено способу інвестування в придбане підприємство. ТОВ прийняло рішення про здійснення інвестиції шляхом надання безповоротної фінансової допомоги у грошовій формі викупленому підприємству.
У платника виникли питання:
Питання 1. Чи вважатиметься витратами сума наданої інвестиції (безповоротної фінансової допомоги) для цілей податкового обліку, зокрема при визначенні оподатковуваного прибутку ТОВ;
Питання 2. Чи зобов’язане ТОВ збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суму наданої безповоротної фінансової допомоги.
Питання 1, 2.
Безповоротною фінансовою допомогою з ціллю оподаткування визнається, зокрема, сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів (п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств, на підставі абзацу першого п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу, є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Підпунктом 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.
Положеннями Кодексу не передбачено коригування платником податку на прибуток підприємств фінансового результату до оподаткування на різниці за витратами у вигляді безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому суб’єкту господарювання, що є резидентом та платником податку на прибуток на загальних підставах, який не оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).
Отже, з питання формування витрат у бухгалтерському обліку на суму безповоротної фінансової допомоги доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |