X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.01.2021 р. № 45/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення …. щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб із доходівувиглядізаробітноїплатитавмежахкомпетенціїповідомляє.

Платник податків у своєму зверненні повідомив, що має у своїй організаційній структурі декілька магазинів (структурних підрозділів), які проводять господарську діяльність не за основним місцем реєстрації юридичної особи (в різних районах м. Києва та за межами міста).

Таким чином платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання: до якого місцевого бюджету необхідно сплачувати податок на доходи фізичних осіб при виплаті заробітної плати найманим працівникам, які працюють в структурних підрозділах, які  розташовані не за основним місцем реєстрації юридичної особи.

 

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі БКУ).

Статтею 64 БКУ встановлено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).

Якщовідокремленийпідрозділ не уповноваженийнараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичнихосіб за такийвідокремленийпідрозділ, усіобов’язкиподаткового агента виконуєюридична особа. Податок на доходи, нарахованийпрацівникамвідокремленогопідрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленогопідрозділу.

Юридична особа за своїммісцезнаходженням та місцезнаходженнямнеуповноваженихсплачуватиподатоквідокремленихпідрозділів, відокремленийпідрозділ, якийуповноваженийнараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїммісцезнаходженнямодночасно з поданнямдокументів на отриманнякоштів для виплатиналежнихплатникамподаткудоходівсплачують (перераховують) сумиутриманогоподатку на відповіднірахунки, відкриті в органах, щоздійснюютьказначейськеобслуговуваннябюджетнихкоштів, за місцезнаходженнямвідокремленихпідрозділів (п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).

Згідно з п. 63.3 ст. 63 Кодексу з метою проведенняподаткового контролю платникиподатківпідлягаютьреєстраціїабовзяттю на облік в контролюючихорганах за місцезнаходженнямюридичнихосіб, відокремленихпідрозділівюридичнихосіб, місцемпроживання особи (основнемісцеобліку), також за місцемрозташування (реєстрації) їхпідрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктівоподаткуванняабооб’єктів, якіпов’язані з оподаткуваннямабо через якіпровадитьсядіяльність (неосновнемісцеобліку) у порядку, встановленому наказом МіністерствафінансівУкраїнивід 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку облікуплатниківподатків і зборів» (далі – Порядок).     
Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено: якщовідповідно до законодавства в платникаподатків, крімобов’язківщодоподанняподатковихдекларацій (розрахунків, звітів) та/абонарахування, утриманняабосплати (перерахування) податків, зборів на територіїадміністративно-територіальноїодиниці за своїммісцезнаходженням, виникаютьтакіобов’язки на територіїіншоїадміністративно-територіальноїодиниці, то такийплатникподатківзобов’язаний стати на облік за таким неосновниммісцемобліку у відповідномуконтролюючомуоргані.

Пунктом 8.1 Порядку визначено, щоплатникподатківзобов’язанийповідомляти про всіоб’єктиоподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основниммісцемобліку у порядку, встановленомурозділомVIII Порядку.

Якщо у платникаподатківвідбуваєтьсяреєстрація, створеннячивідкриттяоб'єктаоподаткування на територіїадміністративно-територіальноїодиниці, де він не перебуває на обліку, то такийплатникподатківзобов'язаний стати на облік за неосновниммісцемобліку у контролюючомуоргані за місцезнаходженням такого об'єкта у порядку, визначеномурозділом VII Порядку (п.п. 8.3 п. 8 Порядку).

Відповідно до п. 8.4 розділу VIII Порядку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подаєтьсяпротягом 10 робочихднівпісляїхреєстрації, створеннячивідкриття до контролюючого органу за основниммісцемоблікуплатникаподатків.

Повідомлення за формою  № 20-ОПП повинніподавативсіплатникиподатків – як юридичні, так і фізичні особи – підприємці  в разінаявності, виникнення, зміни типу об’єктаоподаткування. Основною метою запровадженняформи № 20-ОПП є отриманнявідплатниківподатківінформації про всінаявні в них об’єкти майна, їхмісцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактичноперебувають: використовуються, тимчасово не використовуються, не використовуються.

Отже, якщоплатникподаткумаєвласні та/абоорендованіприміщення (будівлі) в різнихрегіонах (районах), в якихпрацюють та отримуютьзаробітну плату найманіпрацівники, то платникподаткузобов’язаний стати на облік як платникокремихвидівподатків та перераховуватиподаток на доходи фізичнихосібіздоходів у виглядізаробітної плати до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких структурнихпідрозділів (неосновнемісцеобліку) на рахунки, відкриті в органахДержавноїказначейськоїслужби.

Водночас  ст. 127 ПКУ передбаченовідповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерелавиплати.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальнаподатковаконсультаціямаєіндивідуальний характер і можевикористовуватисявиключноплатникомподатків, якомунаданотакуконсультацію.