Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.
Товариство повідомляє, що планує здійснювати виробництво слабоалкогольних напоїв із використанням горілки, в тому числі власного виробництва, замість спирту етилового.
Товариство запитує:
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема зерновим дистилятом та алкогольними напоями, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,
алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» (далі – Закон № 481).
Статтею 1 Закону № 481 визначено:
алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу "живого" бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД;
слабоалкогольні напої - алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 0,5 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 см 3, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервантів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю.
фальсифікація алкогольних напоїв - умисне, з корисливою метою виготовлення алкогольних напоїв з порушенням технології чи з неправомірним використанням знака для товарів і послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само прямим відтворенням товару іншого підприємця з самовільним використанням його імені.
Частиною четвертою статті 2 Закону № 481 визначено, щовиробництвоалкогольнихнапоїв для реалізації на територіїУкраїниздійснюється з використанням спирту етиловогоректифікованого, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етиловогоректифікованого виноградного, спирту етиловогоректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового, щомають статус українськихтоваріввідповідно до Митного кодексу України.
Відповідно до вимогчастинипершоїстатті 12 Закону № 481 виробництвоалкогольнихнапоївздійснюєтьсятільки з використанням спирту етиловогоректифікованого, коньячного і плодового, спирту етиловогоректифікованого виноградного, спирту етиловогоректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового і зернового дистиляту, та якімають статус українськихтоваріввідповідно до Митного кодексу України. Використанняіншихвидів спирту для виробництваалкогольнихнапоїв і харчовихпродуктівзабороняється.
У разівиробництваалкогольнихнапоїв з використанняміншихвидів спирту (кріметилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етиловогоректифікованого виноградного, спирту етиловогоректифікованого плодового), згідно з абзацом четвертим частини другої статті 17 Закону № 481, до субєктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів – 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 15000 гривень.
Отже, слабоалкогольні напої - алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 0,5 до 8,5 відсотка, а виробництво алкогольнихнапоїввідповідно до ст. 2 Закону № 481здійснюється з використанням спирту етиловогоректифікованого, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етиловогоректифікованого виноградного, спирту етиловогоректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |