X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.02.2021 р. № 384/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, що здійснює роздрібну торгівлю алкогольними напоями згідно ліцензії на роздрібну торгівлю. Товариство планує здійснювати роздрібну торгівлю винами столовими на розлив з тари (посуду) місткістю 10 літрів у тару (пластикову пляшку) місткістю 1 л покупцям на винос.

 

Товариство запитує:

  1. Для проведення діяльності, яка є різновидом роздрібної торгівлі, а не продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, Товариству  необхідно отримати ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, як це передбачено ст. 2 Закону № 481?
  2. Придбаваючи у постачальника цілісний товар вино столове місткістю 10 л  для прикладу: з кодом УКТ ЗЕД 2204 22 95 00 Товариство повинне продавати на розлив у тару (пластикову пляшку) місткістю 1 л з кодом УКТ ЗЕД 2204 22 95 00? Чи продавати з кодом УКТ ЗЕД 2204 21 95 00, який відповідає вину 1 л згідно класифікації кодів УКТ ЗЕД?
  3. Чи буде порушено Товариством ст. 18 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», щодо встановлення мінімальної роздрібної ціни на алкогольні напої при роздрібній торгівлі винами столовими з тари (посуд) місткістю 10 літрів у тару (пластикову пляшку) місткістю 1 л покупцям на винос по 42 грн за 1 л (ціна станом на 15.07.2020 р.)?

 

Щодо питання 1 та 2

Правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов’язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов’язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні регулює Закон України від 16 червня 2005 року № 2662 «Про виноград та виноградне вино» (далі - Закон № 2662). Дія цього Закону поширюється на юридичних та фізичних осіб, господарська діяльність яких включає виробництво, реалізацію, експорт та імпорт товарної продукції в галузі виноградарства і виноробства.

Вино столове - вино, виготовлене шляхом повного чи неповного збродження сусла. Залежно від вмісту цукрів, столове вино поділяється на сухе, напівсухе, напівсолодке (ст. 1 Закону № 2662).

Не допускаться випуск столових вин із вмістом спирту нижче 9 відсотків об’ємних, сортових - 9,5 і марочних - 10 відсотків об’ємних. Додавання спирту етилового або спиртованих виноматеріалів чи сусла (містеля) до вин столових не допускається(ст. 6 Закону № 2662)

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі,зокрема алкогольними напоями, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом, серед іншого алкогольних напоїв на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року№ 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481).

Дія Закону № 481 не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених Законом № 481, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, напоїв медових, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.

Роздрібна торгівля, зокрема алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання(у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва)всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій(ч. 20 ст. 15 Закону № 481).

Обмеження щодо продажу зокрема вин столових встановлено статтею 15³ Закону № 481, а саме забороняється продаж:

особами, які не досягли 18 років;

особам, які не досягли 18 років;

у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;

у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;

у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);

з торгових автоматів;

з рук;

у невизначених для цього місцях торгівлі.

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування, суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) з універсальним асортиментом товарів.  Продаж вин столових здійснюється без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням книжок та книг обліку розрахункових операцій(ч. 6 та ч. 7 ст. 15³ Закону № 481).

Отже, чинним законодавством передбачено обмеження щодо реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, в тому числі вин столових, можуть здійснювати лише заклади громадського харчування та спеціалізовані відділи, що мають статус суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

При цьому роздрібна торгівля столовими винами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, без ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, з урахуванням обмежень, встановлених ст. 15³ Закону № 481.

Як зазначено у зверненні, Товариство планує здійснювати роздрібну торгівлю винами столовими на розлив з тари (посуду) місткістю 10 літрів у тару (пластикову пляшку) місткістю 1 л покупцям на винос.

Відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які затверджені наказом Державної митної служби України від 17.07.2020 № 256 у товарній позиції за  кодами УКТ ЗЕД:  2204 22 95 00 відповідає опису  «Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009,у посудинах ємністю більше 2 л, але не більше 10 л, білі», 2204 21 95 00 відповідає опису  «Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009,у посудинах місткістю 2 л або менше, білі».

Таким чином, придбаваючи у постачальника вино столове у тарі місткістю 10 л, щокласифікується за кодом згідно УКТ ЗЕД 2204 22 95 00та відповідає опису  «Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009,у посудинах ємністю більше 2 л, але не більше 10 л білі» та подальшій реалізації на розлив у тару (пластикову пляшку) місткістю 1 л, Товариство може  зазначати код УКТ ЗЕД  2204 21 95 00, щовідповідає опису  «Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009,у посудинах місткістю 2 л або менше, білі».

 

Щодо питання 3

Відповідно до абз. 31 ст. 1 Закону № 481 мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Розмір мінімальної роздрібної ціни наалкогольні напої  встановлені Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» (далі – Постанова № 957). При визначенні мінімальних роздрібних цін на вина та вермути у скляній та іншій тарі місткістю менш як 1 літр та більш як 1 літр, 1 літр у скляній тарі розраховується як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, поділений на 0,7 (примітка 2 додатка до Постанови № 957).

Додатково повідомляємо, відповідно до ст. 17 Закону № 481 до суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення норм Закону № 481 щодо оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.