X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.02.2021 р. № 392/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула зверненняТовариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.

Товариство зазначає, що воно є елеваторним комплексом із зберігання зерна та продуктів його переробки, який паралельно з основною діяльністю (надання послуг сільгосвиробникам і поклажодавцям по прийманню, очищенню, сушінню та зберіганню зерна різних культур) здійснює реалізацію дизельного пального через АЗС за адресою: яка зареєстрована як акцизний склад, а резервуар обладнаний рівноміром. Видача пального здійснюється за допомогою паливно-роздавальної колонки.

На даний час, в базі елеваторного комплексу, який знаходиться за адресою: ведеться будівництво нового об’єкта – Цеху по переробці олійних культур з метою отримання рослинної олії та шроту з насіння соняшника або сої. В рамках процесу виробництва рослинної олії використовується спеціальне технологічне обладнання, у якому для екстракційного вилучення олії із шроту (побічного виробництва рослинної олії), олієвмісної рослинної речовини використовується розчинник гексан (код УКТ ЗЕД 2710122500), який попередньо закачується до технологічних ємностей для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції рослинної олії.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи підпадають технологічні ємності для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції олії та з яких буде подаватися гексан в елеватор за допомогою циркуляційного насосу та за допомогою цього ж циркуляційного насосу повертатися з екстрактора назад у технологічні ємності для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції рослинної олії під визначення акцизний склад?
  2. Чи потрібно реєструвати технологічні ємності для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції олії та з яких буде подаватися гексан в елеватор за допомогою циркуляційного насосу та за допомогою цього ж циркуляційного насосу повертатися з екстрактора назад у технологічні ємності для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції рослинної олії, як акцизний склад?
  3. Чи необхідно встановлювати рівномір-лічильник на технологічні ємності для гексану, які є невід’ємною частиною комплесної лінії екстракції олії та з яких буде подаватися гексан в елеватор за допомогою циркуляційного насосу та за допомогою цього ж циркуляційного насосу повертатися з екстрактора назад у технологічні ємності для гексану у разі необхідності реєструвати такі технологічні ємності для гексану як акцизний склад?
  4. Чи необхідно встановлювати витратоміри-лічильники на вищезазначені технологічні ємності?
  5. Як необхідно здійснювати облік надходження гексану у вищезазначені технологічні ємності?
  6. Яким документом відображати в обліку та в СЕАРП зворотне надходження гексану в технологічну ємність для гексану (повернення з екстрактора назад у технологічну ємність для гексану). Чи відображати таке повернення взагалі?

До запитань 1, 2, 3 та 4.

Відповідно до пп. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, встановлені пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Зазначений у зверненні товар з кодом згідно з УКТ ЗЕД 2710 12 25 00 відноситься до інших спеціальних бензинів, ставка акцизного податку на який становить 213,50 євро за 1000 літрів(п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу).

Згідно з п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад – приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:

приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб’єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої.

Таким чином, якщо Товариство як зазначено у зверненні використовує пальне (гексан) в технологічному процесі екстракції рослинної олії, яке попередньо закачується до технологічних ємностей для пального (гексану) які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції рослинної оліїта з яких буде подаватися пальне (гексан) в екстрактор за допомогою циркуляційного насосу та за допомогою цього ж циркуляційного насосу повертатися з екстрактора назад у технологічні ємності для пального (гексану), то таке приміщення/територія не підпадає під визначення акцизного складу.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що платники податку – розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів – в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Отже, враховуючи зазначене, та у разі якщо приміщення/територія де Товариство здійснює свою діяльність не підпадає під визначення акцизного складу, то у Товариства відсутній обов’язок щодо встановлювлення рівномірів-лічильників та витратомірів-лічильників на технологічні ємності для пального (гексану).

До запитань 5 та 6.

Згідно п.231.1 ст.231 Кодексу платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Відповідно до п. 231.3 ст. 231  Кодексу акцизна накладна складається платником податку в день ввезення на митну територію України пального або спирту етилового чи в день реалізації пального або спирту етилового при кожній повній або частковій операції з реалізації пального або спирту етилового.

Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262 зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.07.2019 за № 753/33724 (далі – Порядок). З 27.01.2021 набирає чинності новий Порядок затверджений наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729.

Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст 14 Кодексу).

Розпорядник акцизного складу пересувного – суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий; ввозить пальне на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 Кодексу (пп. 14.1.224 1 п.14.1 ст. 14 Кодексу).

Оскільки Товариство є платником акцизного податку з реалізації пального (здійснює реалізацію дизельного пального через АЗС), то при отриманні розчиннику гексан (код УКТ ЗЕД 2710122500) для забезпечення процесу екстракційного вилучення олії із шроту (побічного виробництва рослинної олії), олієвмісної рослинної речовини, який попередньо закачується до технологічних ємностей для гексану, які є невід’ємною частиною комплексної лінії екстракції рослинної олії мають бути складені акцизі накладні розпорядникомпересувного акцизного складу при відвантаженні пального (гексану)з пересувного акцизного складу до зазначених технологічних ємностей.

Разом з цим, до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів фіксуючих факти щодо доставки та відвантаження пального (гексану) в технологічні ємності для пального (гексану).

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.