X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.02.2021 р. № 414/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, що планує займатися торгівлею тютюновими виробами (далі – Товар). Метою проекту є «Створення роздрібної мережі магазинів тютюнової продукції, з можливістю реалізації товару за принципами дистанційної торгівлі».

Мережа створюється за рахунок наступних складових:

Магазин: фізичний суб’єкт господарської діяльності, який має дозволи і ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

Телефонний додаток, в додатку користувач може купити товар не знаходячи фізично у магазині.

Електронний РРО, який автоматично створює чек покупок і аттербутує кожен чек до айді користувача, який створив замовлення.

Пункти видачі замовлення (далі – кіоск), програмно-технічний комплекс самообслуговування, які видають замовлення клієнту. В даних кіосках неможливо придбати тютюн, лише забрати попередньо придбане замовлення.

 

Товариство запитує:

  1. Чи може суб’єкт господарювання здійснювати продаж Товару (тютюнових виробів) дистанційно через телефонний додаток з урахуванням обов’язкового підтвердження особи через Банк Айді?
  2. Чи може суб’єкт господарювання здійснювати видачу  товару через кіоск (програмно-технічні комплекси самообслуговування), попереднє замовлення та розрахунки за товар було здійснено покупцем на телефонному додатку?

 

Правовідносини у цій сфері регулюються Кодексом, Законом України
від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Статтею 2 Закону № 265 визначено, що місце проведення розрахунків – місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Статтею 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Згідно з приписами статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, зазначається адреса місця торгівлі.

Відповідно до абзацу чотирнадцятого статті 1 Закону № 481 місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або  програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Пунктом 11 Розділу І Постанови правління Національного банку України від 17.03.2020 № 32 «Про затвердження Положення про Систему BankID Національного банку України» (далі – Положення № 32) – електронна дистанційна ідентифікація - процес розпізнавання фізичної особи абонентом - надавачем послуг із підтвердженням успішної автентифікації користувача Системи BankID Національного банку абонентом-ідентифікатором.

Разом з цим, відповідно до п. 32 Розділу ІІІ Положення № 32 – абоненту - надавачу послуг заборонено передавати третім особам інформацію щодо користувача, отриману під час здійснення електронної дистанційної ідентифікації засобами Системи BankID Національного банку, без згоди такого користувача, отриманої в порядку, передбаченому пунктом 25 розділу III цього Положення.

Враховуючи вищевикладене, роздрібна торгівля тютюновими виробами через програмно-технічні комплекси самообслуговування шляхом попереднього дистанційного замовлення та розрахунку через телефонний додаток повинна здійснюватися відповідно до отриманих ліцензій на роздрібну торгівлю, які, зокрема, передбачають наявність відповідних місць торгівлі для здійснення реалізації цих товарів, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування. Розрахункові операції при цьому, в обов’язковому порядку проводяться через РРО/програмний РРО, який зазначений в додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами, з видачею відповідного розрахункового документа на повну суму покупки, із позначенням форми оплати (готівка, електронним платіжним засобом, у кредит тощо).

Продаж/видача (доставка) товару здійснюється з урахуванням обмежень, встановлених Законом № 481, у тому числі продажу підакцизних товарів особам, що не досягли 18 років.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.