X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.02.2021 р. № 511/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) розглянула зверненняТовариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

У звернені Товариство повідомляє, що  є платником акцизного податку, має ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцемзнаходженням суб’єкта господарювання та ліцензію на зберігання. Товариство здійснює оптову торгівлю скрапленими вуглеводневими газами. При цьому Товариство отримує Товар на зберігання в резервуарах – газонаповнювальних станціях (ГНС) та має намір приймати замовлення у власника Товару на послуги зі змішування різних марок газів на потужностях ГНС. В результаті  змішування  буде отримуватись марка скрапленого вуглеводневого газу без змін коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Так, Товариство як зберігачприймає від іншого суб’єкту господарювання сировину (скраплені вуглеводневі гази різних марок – пропан та бутан) для змішування та отримання іншої за складом продукції (скрапленого вуглеводневого газу пропан-бутан). При цьому не відбувається зміна коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. Після завершення технологічного процесу змішування, відбувається подальша передача або повернення такої продукції Товариству (власникові), а також Товариство планує виконувати послуги змішування зі зміною коду товарної підкатегорії згідно УКТ ЗЕД.

Товариство запитує:

  1. Чи підпадає під визначення «виробництво підакцизних товарів» операції зі змішування скрапленого газу  різних марок, якщо не відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції?
  2. Чи потрібно суб’єктугосподарювання, що здійснює операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо не відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції отримання ліцензії на виробництво пального?
  3. Чи потрібно суб’єкту господарювання, що здійснює операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо  відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції отримання ліцензії на виробництво пального?

 

Закон України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481)визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі,зокрема пального, на території України.

Виробництво пального здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форми власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального (стаття 2 Закону №481).

Згідно  визначення основних понять і термініввиробництво пального - діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, в результаті якої отримується пальне або інші продукти переробки(стаття 1 Закону № 481).

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно визначення понять  (стаття 14 Кодексу):

виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів (п.п. 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Враховуючи викладене,діяльність Товариства із зміни фізико-хімічних характеристик пального (без переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші), у результаті якої буде отримано пальне з іншим кодом УКТ ЗЕД (та з аналогічною ставкою акцизного податку) у розумінні           Закону № 481 не є діяльністю з виробництва пального, яке підлягає ліцензуванню, тоді як у розумінні Кодексу така діяльність буде вважатись виробництвом підакцизних товарів (продукції) та виникатиме об’єкт оподаткування при змішуванні (додаванні) дозволених законодавством присадок та компонентів.

Платниками податку у відповідності ст. 212 Кодексу є, зокрема, але не виключно особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 Кодексу), а також особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий (п.п. 212.1.15. п. 212.2 ст. 212 Кодексу).

Згідно із ст. 213 Кодексу об’єктами оподаткування є операції, зокрема:

реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції)  (п.п. 213.1.1 Кодексу);

реалізації з акцизного складу/акцизного складу пересувного будь-яких обсягів пального або спирту етилового понад обсяги, що (п.п. 213.1.12 Кодексу):

отримані з інших акцизних складів/акцизних складів пересувних, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;

вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 пункту 213.1, або не підлягає оподаткуванню, або звільняється від оподаткування, або оподатковується на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (∑АНакл), обчислений за такою формулою (п. 232.3 ст. 232 Кодексу):

∑АНакл = ∑АНаклОтр + ∑АМитн + ∑ЗаявкиПоповн - ∑КоригЗаявкиПоповн - ∑АНаклВид - ∑Втрат - ∑АМитнЕкспорт, де:

∑АНаклОтр - загальний обсяг пального за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, що підтверджено другим примірником акцизної накладної, зареєстрованим в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

∑ЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового заявками на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, із списанням з облікових карток грошових коштів акцизного податку, сплаченого до бюджету, що дорівнюють сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального або спирту етилового.

При цьому, у відповідності до п.п. 232.4.3 п. 232.4 ст. 232 Кодексу у разі якщо у платника акцизного податку в результаті зміни фізико-хімічних показників пального є необхідність провести збільшення обсягів пального за певним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД і при цьому одночасно зменшити обсяги пального за іншим кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, такий платник податку може оформити заявку на поповнення обсягу залишку пального, в якій зазначаються обсяги пального, що збільшуються та що зменшуються.

Відповідно до п. 217.6 ст. 217 Кодексу для пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари, сума податку до сплати зменшується на суму податку, розрахованого для такої сировини.

Сума податку щодо сировини, що підлягає відніманню, обчислюється із застосуванням ставок податку на таку сировину, чинних на дату реалізації пального. У разі якщо така сума перевищує суму податку з пального, виробленого з такої сировини, різниця платнику не відшкодовується.

Норми цього пункту застосовуються під час функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, визначеної статтею 232 цього Кодексу.

При цьому якщо суми акцизного податку на таке пальне є рівними, то така заявка оформляється з нульовою сумою акцизного податку і реєструється без списання з облікової картки грошових коштів сплаченого акцизного податку.

У разі якщо сума акцизного податку на пальне, обсяг залишків якого збільшується, є більшою, ніж сума акцизного податку на пальне, обсяг залишків якого зменшується у зв’язку із зміною їх фізико-хімічних показників, заявка на поповнення обсягу залишку пального оформляється на суму різниці сум акцизного податку, розрахованих за відповідними ставками з відповідних обсягів залишку пального, що збільшуються та зменшуються, та реєструється із списанням з облікової картки грошових коштів в розмірі такої різниці(п.п. 232.4.3 п. 232.4 ст. 232 Кодексу).

Отже, Виробник підакцизних товарів (при змішувані пального з використанням в якості сировини підакцизного товару (пального)), матиме право застосовувати положення п. 217.6 ст. 217 Кодексу і зменшити суму акцизного податку до сплати для пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковані підакцизні товари шляхом складання заявки на поповнення обсягу залишку пального, яка реєструється із списанням з облікової картки грошових коштів.

Відповідно до п.п. 222.1.5 п. 222.1 ст. 222 Кодексу умовою відвантаження виробником готової продукції, виробленої з давальницької сировини, його замовнику або за його дорученням іншій особі є документальне підтвердження банківської установи про перерахування відповідної суми податку на поточний рахунок виробника.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.