X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.02.2021 р. № 512/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Підприємства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Підприємство планує займатися промисловим виробництвом аерозольних фарб.

Одним із компонентів, який використовується у виробництві аерозольних фарб є скраплений газ, який відноситься до товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 2315.3 ст. 215 Кодексу та використовується як виштовхувач фарби з балона під час її нанесення.

Підприємство планує закупити відповідне технологічне обладнання для виготовлення аерозольних фарб та облаштувати акцизний склад, на якому буде зберігатися скраплений газ, що буде використовуватись у виробництві фарб, тобто для власного споживання.

Ємності розташовані на акцизному складі планується обладнати автоматичними рівномірами під управління консолі керування  TLS4  виробництва компанії VEEDER-ROOT. Консоль керування TLS4 та програмний комплекс до неї дозволяє в умовах реального  часу вимірювати, запам’ятовувати (строком до 3-х років) та відображати дані про кількість пального в резервуарах (кількість заправленого пального, кількість пального на початок та кінець відповідної доби) та на підставі математичних розрахунків обчислювати об’єми споживчого пального.

Товариство запитує:

  1. Що саме мається на увазі під кожним місцем відпуску пального паливом з акцизного складу, на яких повинен бути встановлений витратомір лічильник?
  2. Які витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, окрім паливороздавальних та оливороздавальних колонок пов’язаних з реєстраторами розрахункових операцій, на даний час дозволяється в автоматичному режимі передавати відомості для заповнення електронних документів про залишки пального та про обсяг обігу пального?

У разі відсутності відомостей про моделі таких витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, просимо надати інформацію під керівництвом якого програмного продукту повинні працювати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники для передачі даних для автоматичного заповнення електронних документів про залишки пального та про обсяги обігу пального їх подальшої передачі до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі?

  1. Чи є необхідність встановлювати витратоміри-лічильники розпорядникам акцизних складів, що використовують пальне виключно для власного споживання шляхом його використання в технологічному процесі на території акцизного складу в якості складової готової продукції, що не відноситься до підакцизних товарів, за умови, що ємності на акцизному складі обладнані  автоматичними рівнемірами-лічильниками, що дозволяють в умовах реального часу вимірювати, запам’ятовувати (строком до 3-х років) та відображати дані про кількість пального в резервуарах (кількість заправленого пального, кількість пального на початок і кінець відповідної доби) та на підставі відповідних математичних розрахунків обчислювати об’єми спожитого пального за місяць?

 

Щодо питань 1-3.

Згідно з пп. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до п.п. 14.1. 6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу  акцизний склад, зокрема  - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

Відповідно до п.п. 14.1.224п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу, зокрема суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Особи, які підпадають під визначення розпорядника акцизного складу підлягають обов’язковій реєстрації платниками акцизного податку з реалізації пального та зобов’язані:

зареєструвати усі акцизні склади у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;

складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних – у випадках, передбачених п. 231.1 ст. 231 Кодексу.

отримати відповідні ліцензії на здійснення діяльності з пальним у порядку встановленому Законом № 481/95-ВР. «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Отже, обов’язок щодо реєстрації платником акцизного податку, акцизного складу та складання акцизних накладних, у осіб, які не підпадають під визначення розпорядника акцизного складу відсутній, при дотриманні критеріїв: об’єм отриманого пального за рік не перевищує 1000 кубічних метрів,  місткість ємностей не перевищує 200 кубічних метрів, використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, за умови наявності ліцензії на зберігання пального.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Абзацом четвертим 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що витратоміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Відповідно до абзацу першого підпункту 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв'язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України (пп. 230.1.4 п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 (далі –
Порядок № 891).

Відповідно п. 6 Порядку № 891, на кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про:

обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах;

добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу;

добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Таким чином, щодо скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану (за кодами згідно з УКТ ЗЕД наведеними вище), законодавцем, передбачено встановлення на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі, витратомірів-лічильників, а також рівнемірів-лічильників, до яких віднесено пристрій для вимірювання рівня пального, або пристрій вимірювання відсотка пального. При цьому, вид рівнеміра-лічильника, в тому числі, пристрою для вимірювання рівня пального або пристрою вимірювання відсотка пального, визначається самостійно суб’єктом господарювання.

Вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначенні для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюванням встановлені у Технологічному регламенті законодавчо врегульованих засобах вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94.

Питання проведення процедур оцінки відповідності засобів вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт», у тому числі, наукових метрологічних центрів, метрологічних центів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації.

Податковим законодавством не передбачено рекомендованого платникам податків  переліку витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, якими обладнуються склади.

Товариство самостійно, в залежності від техніки і технологічних аспектів роботи акцизного складу, приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників та забезпечує повноту обліку пального.

Станом на сьогодні Товариство не зареєстровано платником акцизного податку в  системі в систему електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ) та не має ліцензії на зберігання пального.

Крім цього, повідомляємо, що відповідно до п. 128 1.1. ст. 128 1  Кодексу необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

    Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких документів, щодо місткості ємностей та обсяги пального, яке Товариство планує отримуватипротягом календарного року, відповідно надати змістовну відповідь  на порушені питання не видається можливим.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.