X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.02.2021 р. № 555/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

У зверненні Товариство зазначає, що є сільгоспвиробником, платником єдиного податку 4 групи. Для практичної реалізації своїх виробничих завдань Товариство використовує пальне для власних потреб. Відповідно, Товариство має чинні ліцензії на право зберігання пального від 11.11.2019 та від 26.11.2019.

Враховуючи зазначене, Товариство запитує:

1. Чи має Товариство повідомляти органи ДПС у разі збільшення загального обєму використовуваних Товариством ємностей для зберігання пального (у разі придбання додаткових ємностей для зберігання пального)?

2. Чи анулюються чинні ліцензії на право зберігання пального в разі збільшення загального обєму використовуваних Товариством ємностей для зберігання пального?

3. Чи є необхідність отримання нової ліцензії на право зберігання пального в разі збільшення загального обєму використовуваних Товариством ємностей для зберігання пального?

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі –  Закон № 481).

Порядок видачі, переоформлення та анулювання ліцензій на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним врегульовано нормами Закону № 481.

Відповідно до частини тридцять дев'ятої статті 15 Закону № 481 для отримання ліцензії, зокрема, на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт  зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці  зберігання пального, необхідних для зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Спрощений порядок отримання ліцензій на збратання пального передбачений для суб'єктів господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, а саме копії зазначених документів не подають. Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Відповідно до даних Інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС Товариству на підставі заяви та додатково поданих до неї копій документів видано ліцензії на право зберігання пального, в яких відповідно не передбачено зазначення відомостей щодо об’єму ємностей для зберігання пального.

Частиною 52 статті 15 Закону № 481 передбачено, що у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

Крім цього, підставою анулювання ліцензії є встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії (абз. 10 частини 50 статті 15 Закону № 481).

Враховуючи вищевикладене, у разі придбання Товариством додаткових ємностей для зберігання пального, не змінюються відомості зазначені у ліцензіях на право зберігання пального, які отримані  на підставі заяви та додатково поданих до неї копій документів, а тому відсутня  необхідність звертатись до органу, що видав ліцензії та переоформлювати їх.

Разом з цим, з метою уникнення непорозумінь під час контрольно-перевірочних заходів, ДПС рекомендує повідомити орган ліцензування про зміну кількості резервуарів та долучити до ліцензійної справи відповідні документи.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.