X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.02.2021 р. № 602/ІПК/26-15-07-10-01-14

Головне управління ДПС у м. Києві (далі – ГУ) розглянуло запит про надання індивідуальної податкової консультації Товариства щодовизнання операцій здійснюваних Товариствомз контрагентом-нерезидентом (Республіка Естонія) контрольованими, правомірності (наявності підстав) подання Товариством Звіту про контрольовані операції за звітний 2018 рік,та способи виправлення ситуації, у разі її не відповідності вимогам, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодексу), у межах компетенції повідомляє наступне.

За інформацією, наданою у запиті, Товариство здійснювало поставки товарівдо Республіки Естонія, по зовнішньоекономічним контрактам укладеним з контрагентом-нерезидентом

(Республіка Естонія). За результатами звітного 2018 року Товариством було подано Звіт про контрольовані операції, де були розкриті виключно операції Товариства з Республікою Естонія за повний звітний період, з січня по грудень 2018 року.

До переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим п.п 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 Кодексу, Республіка Естонія була включена до ПостановиКабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1045  (далі – Постанова № 1045). Проте з набуттям чинності від 07 березня 2018 року постановиКабінету Міністрів України від 31 січня 2017 року
№ 108 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів Українивід 27 грудня 2017року № 1045» (далі – Постанова № 108), Республіку Естонію було виключено
з Постанови № 1045.

З огляду на вищенаведені факти, у суб’єкта господарювання  є підстави  вважати про відсутність у Товариства контрольованих операцій по розрахунках з контрагентом-нерезидентом (Республіка Естонія) та відсутність підстав щодо складання та подання Звіту про контрольовані операції за 2018 рік до відповідного контролюючого органу. 

Згідно пп. «в» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу контрольованими операціями, зокрема, є господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту цього підпункту, або які є резидентами цих держав.

Постановою № 1045затверджено перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим п.п.39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу. Вказана постанова набула чинності з 01січня 2018 року і застосовується до контрольованих операцій здійснених з 01 січня 2018 року.

07 березня 2018 року набула чинності Постанова № 108, якою із переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим
п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, затвердженого постановою
№ 1045, виключено держави: Грузія, Республіка Естонія, Латвійська Республіка, Республіка Мальта та Угорщина.

Відповідно до п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу господарські операції, передбачені п.п. 39.2.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і п.п. 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

Отже, господарські операції із нерезидентами, зареєстрованими у Грузії, Республіці Естонія, Латвійській Республіці, Республіці Мальта та Угорщині, здійснені у період з 01.01.2018 по 06.03.2018 року, за відсутності інших критеріїв, визначених у п.п. «а»-«б», «г»-«ґ»39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, будуть визнаватись одночасно виконаних наступних умов:

Відповідно до п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати до 01 жовтня року, що настає за звітним, Звіт про контрольовані операції.

Відповідно до п.п. 39.4.2.1 п.п.  39.4.2  п. 39.4 ст. 39 Кодексу у Звіті про контрольовані операції зазначається інформація про всі контрольовані операції, здійснені платником податків у звітному періоді.

У разі якщо платником податку виявлено, що у раніше поданому звіті про контрольовані операції інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:

новий звіт до закінчення граничного строку подання звіту про контрольовані операції за такий самий звітний період;

уточнюючий звіт у разі його подання після закінчення граничного строку для відповідного звітного періоду.

Форма Звіту про контрольовані операції та Порядок складання Звіту про контрольовані операції затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 (далі – Порядок № 8), зі змінами та доповненнями.

Таким чином, з метою трансфертного ціноутворення для визнання господарських операцій з нерезидентом Республіка Естонія контрольованими або неконтрольованими необхідно розглядати вартісні критерії таких операцій  в період з 01.01.2018 по 06.03.2018 року. Починаючи з 07.03.2018, господарські операції з придбання товарів (робіт, послуг) у нерезидента, зареєстрованого у Республіці Естонія, у разі відсутності інших критеріїв,визначених у п.п. «а»-«б», «г»-ґ»39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, не підпадають під визначення контрольованих.

Зазначаємо, у разі самостійного виявлення платником податків помилок, що містяться у раніше поданому Звіті про контрольовані операції, платник податку має право подати уточнений Звіт про контрольовані операції  з виправленими показниками.

Анулювання або відкликання Звіту про контрольовані операції нормами Кодексу та вказаного вище Порядку № 8 не передбачено.

Водночас, слід зазначити, що кожен конкретний випадок стосовно визнання операцій контрольованими має розглядатися з урахуванням сутності таких операцій, договірних умов, обставин їх здійснення та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувались.

Відповідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.