X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.02.2021 р. № 628/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс),розглянула звернення щодо окремих норм законодавства і в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомив, що основним видом діяльності є  фінансовий лізинг.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання утримання податку з доходів фізичних осіб та військового збору у разі сплати підприємством – лізингодавцем (юридичною особою) штрафів за порушення правил дорожнього руху, які здійснені лізингоутримувачем  (балансоутримувачем транспортного засобу), але згідно чинного законодавства накладені на відповідальну особу – керівника підприємства, за яким зареєстровано транспортний засіб.

Відповідно до ст. 142 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів, що дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис та функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Тобто зазначеною нормою чітко визначено відповідальних осіб, які несуть відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, а саме фізична особа, або керівник юридичної особи.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п. 164.2 ст. 164 Кодексу, зокрема, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаютьсяінші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу (п.п.164.2.20 п. 164.2ст. 164 Кодексу).

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 Кодексу ставка податку становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.5 цієї статті).

Крім того, вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).

Ставка військового збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.

Враховуючи викладене, у разі якщо штраф за порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху сплачується третьою особою, а не керівником юридичної особи, то дохід у розмірі штрафу включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як інший дохід та оподатковується на загальних підставах.

Одночасно слід зазначити, що положення Кодексу регулюють відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів.

Одним із головних принципів, на яких грунтується податкове законодавство України, є рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу (п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).

Разом з тим, питання правомірності сплати штрафу третьою особою, а не керівником юридичної особи, а також внесення будь-яких змін до Кодексу про адміністративні правопорушення знаходяться у правовому полі Міністерства юстиції України.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.