X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.02.2021 р. № 697/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство запитує:

  1. Якою нормою закону чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом  передбачено:

проставлення відміток про щорічну плату на оригіналі ліцензії для зберігання пального;

строки розгляду поданих, у разі необхідності, документів, зокрема оригіналу ліцензії, для проставлення відмітки про щорічну сплату за неї;

порядок подання та повернення оригіналу ліцензії платнику для проставлення відміток про щорічну сплату.

  1. Чи уповноважений орган виконавчої влади, який видає ліцензії на зберігання пального, призупинити чи анулювати ліцензію на зберігання пального, з  підстав відсутності відміти про щорічну сплату на оригіналі ліцензії за наявності поданого суб’єктом господарювання платіжного доручення відповідно до вимог ст. 16 Закону № 481 з відміткою банку про сплату за ліцензії?
  2. Чи достатньо суб’єкту господарювання – господарству, виконати вимоги ч. 4 ст. 16 Закону № 481 для здійснення відповідного контролю, з метою подальшого зберігання пального для власних потреб на підставі виданих ГУ ДПС у Київській області ліцензій, за наявності поданого суб’єктом господарювання платіжного доручення відповідно до вимог ст. 16  Закону № 481 з відміткою банку про щорічну сплату за такі ліцензії?

Щодо питань 1-3.

Порядок видачі, призупинення та анулювання ліцензії, зокрема на зберігання пального визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

  Згідно з ст. 15 Закону № 481 ліцензії на зберігання пального видаються терміном на п’ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, а плата за такі ліцензії справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії.

Статтею 16 Закону № 481 передбачено, контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії, зокрема, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Отже, оскільки під час здійснення господарської діяльності суб’єктом господарювання самостійно визначається вид діяльності, який ліцензується, зокрема початок, припинення, продовження, та відповідно орган ліцензування вчиняє дії з видачі, припинення, анулювання, продовження ліцензії, тому  при подачі копії платіжного доручення з відміткою банку про сплату до контролюючого органу,у відповідному зверненні суб’єкт господарювання повідомляє про призначення платежу (зарахування чергового платежу за ліцензії на відповідний вид діяльності).

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості. Дія ліцензії вважається призупиненою з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а її дія поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету.

Згідно з ст. 1 Закону № 481 призупинення ліцензії – тимчасове позбавлення суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження зазначеної в ліцензії діяльності у разі несплати чергового платежу за ліцензію.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження, зокрема, на підставі несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії.

Отже, чинним законодавством не передбачено застосування до суб’єкта господарювання фінансової санкції у вигляді штрафу за здійснення зберігання пального на підставі ліцензії, що дає право на здійснення такої діяльності, в якій відсутня інформація про сплату чергового платежу. Орган, який видав ліцензію на зберігання пального не уповноважений призупиняти та анульовувати ліцензію на зберігання пального, з підстав відсутності відмітки про  сплату чергового платежу на оригіналі ліцензії за наявності поданого Товариством платіжного доручення відповідно до вимог ст. 16 Закону України № 481 з відміткою банку про сплату за ліцензію.

Додатково повідомляємо, що до суб’єкта господарювання, який здійснює зберігання пального без наявності ліцензії (ст. 17 Закону № 481) або на підставі ліцензії, дію якої анульовано письмовим розпорядженням органу, що видав ліцензію, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі:

500000 грн. у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального;

500000 грн. у разі надання послуг із зберігання пального іншим суб’єктам господарювання та/або реалізація пального іншим особам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої на підставі заяви виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки відповідно до статті 15 Закону № 481.

Для здійснення контролю ГУ ДПС у Київській області за сплатою  річної плати за ліцензії на зберігання пального для власних потреб, суб’єкту господарювання відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону № 481, необхідно звернутись до органу ліцензування із зверненням, до якого додати копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповіднодо пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.