X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.02.2021 р. № 706/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення ТОВ «Залізнична аптека» від 14.01.202101 (вх. ДПС № 138/ІПК/6від 16.01.2021) про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Чи зобов’язане ТОВ «Залізнична аптека» (далі – Товариство) зберігати контрольну стрічку в електронній формі ще три роки в разі зняття РРО з реєстрації? (питання 1, 2 та 3).

Правовідносини у цій сфері регулюються Податковим кодексом України  (далі – Кодекс), Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Абзацом тридцять перши ст. 2 Закону № 265 визначено, що контрольна стрічка – це копії розрахункових документів, послідовно сформованих РРО, що надруковані або створені в електронній формі таким реєстратором, а також копії фіскальних звітних чеків у разі створення контрольної стрічки в електронній формі. При цьому електронні копії розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків, які сформовані послідовно із додаванням у кожен наступний розрахунковий документ або фіскальний звітний чек хешу попереднього розрахункового документа або фіскального звітного чека та зберігаються в електронній формі ПРРО під час його роботи на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу (в режимі офлайн) до моменту передачі розрахункових документів або фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

Пунктом 10 ст. 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання:

на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років;

на ПРРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн відповідно до цього Закону - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

Враховуючи вищевказане, суб’єкт господарювання зобов’язаний  друкувати або створювати в електронній формі на РРО контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років. Тобто контрольна стрічка має бути збережена протягом трьох років у роздрукованому вигляді або створеному в електронній формі на РРО за бажанням суб’єкта господарювання у будь який зручний спосіб.

Щодо відновлення фіскальної пам’яті РРО та відповідальності суб’єкта господарювання за незбереження контрольної стрічки в електронному форматі (питання 4 та 5).

Відповідно до п. 33 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2004 № 601, несправний фіскальний блок реєстратора підлягає заміні на новий, опломбований виробником. При цьому в новому фіскальному блоку відновлюється інформація із щомісячних звітів реєстратора за останніх три роки.

У зв’язку із скасуванням щомісячної звітності РРО (форма 1-ЗВР) Державна фіскальна служба рекомендує:

для відновлення інформації після заміни фіскального блоку центр сервісного обслуговування має використовувати звітні дані щоденних фіскальних чеків, які зберігаються суб’єктом господарювання. При цьому, у новому фіскальному блоці має бути відновлена інформація за останні три календарні роки;

при формуванні фіскального чека, для введення в новий фіскальний блок, у полі «найменування товару (послуги) в обов’язковому порядку слід вносити спеціальний маркер «відновлення фіскальної суми». Таке маркування дасть можливість ДПС, при аналізі Системи обліку даних РРО, виділяти суми, повторно внесені до відновленої фіскальної пам’яті РРО, та вже передані до ДПС.

У разі, якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на РРО, відповідно до п. 5 ст. 17 Закону № 265 застосовуються фінансові санкції у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.