X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.02.2021 р. № 710/ІПК/25-01-18-04-01

Головне управління ДПС у Чернігівській області розглянуло звернення щодо включення до складу доходу платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) суми коштів у вигляді гранту інституційної підтримки  від Українського культурного фонду, який був наданий на безоплатній та безповоротній основі та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України  (далі – Кодекс), повідомляє.

Платник просить надати роз’яснення з наступних питань:

Чи повинно підприємство платник єдиного податку 3 групи (5%) включати до складу доходу суму коштів у вигляді гранту інституційної підтримки від Українського культурного фонду, який був наданий на безоплатній та безповоротній основі ?

Чи оподатковується такий дохід у вигляді гранту інституційної підтримки єдиним податком?

Згідно пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292. Кодексу.

Згідно з частиною четвертою п. 292.11 ст. 292 Кодексу при визначенні доходів для платників єдиного податку третьої групи до складу доходу не включаються суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм.

Закон України від 23.03.2017 року №1976-VIII «Про Український культурний фонд» (далі - Закон №1976) визначає правові, організаційні, фінансові засади діяльності Українського культурного фонду.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закон № 1976 Український культурний фонд є бюджетною установою, що виконує спеціальні функції щодо сприяння національно-культурному розвиткові України.  

Згідно з п.2 ст. 3 Закону № 1976 на виконання покладених на нього завдань Український культурний фонд:

надає гранти юридичним особам незалежно від форми власності, гранти та стипендії фізичним особам, здійснює інші види підтримки проектів, визначені Положенням про Український культурний фонд;

надає гранти інституційної підтримки юридичним особам усіх форм власності для забезпечення конкурентоспроможності та створення робочих місць в умовах дії запроваджених відповідно до законодавства обмежень господарської діяльності, зумовлених надзвичайною ситуацією чи надзвичайним станом, або вжиття адміністративних та (або) медико-санітарних заходів (карантин);

надає гранти на підтримку та розвиток проектів у сферах культури та мистецтв, креативних індустрій та культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму;

Відповідно до ст. 12 Закону № 1976 грант - це фінансові ресурси, що надаються на безоплатній і безповоротній основі Українським культурним фондом суб'єкту, який провадить діяльність у сфері культури, для реалізації проекту, рішення про фінансування якого прийняте в порядку, передбаченому Законом № 1976.

У разі прийняття Дирекцією Фонду рішення про надання фінансування певному проекту за рахунок коштів Українського культурного фонду з отримувачем коштів укладається договір про надання гранту.

Типова форма договору про надання гранту затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв.

За договором про надання гранту Український культурний фонд набуває право здійснювати контроль за реалізацією проекту відповідно до порядку, встановленого таким договором та законодавством, у тому числі вимагати виконання зазначеного порядку та вживати заходів у разі його порушення. Договір про надання гранту не може передбачати замовлення та (або) отримання Українським культурним фондом будь-яких товарів, робіт, послуг, майнових прав та (або) витрачання грошей на такі товари, роботи, послуги, майнові права.

Істотними умовами договору про надання гранту є визначення конкретного проекту, для реалізації якого надаються кошти; сума гранту (обсяг коштів) з відповідним кошторисом із зазначенням об'єктів, на які вона витрачатиметься; графік платежів; зобов'язання особи, яка отримує кошти, у тому числі щодо звітності; мінімальні технічні вимоги до проекту, які мають бути забезпечені; строк реалізації гранту; порядок надання доказів на підтвердження належного виконання договору про надання гранту; відповідальність за порушення умов договору.

Отже, у разі отримання від Фонду коштів у вигляді гранту інституційної підтримки на підставі договору, укладеного відповідно до вимог п. 3 ст. 12 Закону, Товариство не включає такі кошти до складу доходу платника єдиного податку та, відповідно, не оподатковує єдиним податком.

При цьому, у разі нецільового використання суб’єктом господарювання зазначених коштів бюджетної програми державних гарантій медичного обслуговування населення, платник єдиного податку зобов’язаний збільшити податкові зобов’язання за наслідками податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму єдиного податку за ставкою, передбаченою п. 293.5     ст. 293 Кодексу.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.