Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства з питань реєстрації платником акцизного податку при здійсненні переробки на митній території України біотенаолу, поміщеного у митний режим переробка на митній території України, в етилацетат (продукт переробки) та подальшого реекспорту продукту переробки і повідомляє таке.
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 № 104 продовжено дію карантину до 30 квітня 2021 року.
У зверненні Товариство зазначає, що одним із видів його діяльності є виробництво інших основних органічних хімічних речовин (код КВЕД 20.14) та виробництво іншої хімічної продукції, н. в. і. у (код КВЕД 20.59), зокрема, товариство виробляє етилацетат (код УКТ ЗЕД 2915 31 00 00).
Товариство планує надавати послуги по виробництву етилацетату (код згідно УКТ ЗЕД 2915 31 00 00) із біоетанолу (код згідно УКТ ЗЕД 2207 10 00 90 та 2207 20 00 90), який буде отримуватися від власника-нерезидента, який не є його виробником на давальницьких умовах. В подальшому готова продукція - етилацетат (продукт переробки) буде вивозитися із України.
Тобто, Товариство планує ввозити на митну територію України біоетанол в митному режимі переробки на митній території України (ст. 147 Митного кодексу України), з метою його переробки в етилацетат та подальшого реекспорту продукту переробки (етилацетату).
Виробництво етилацетату відповідно до технологічної схеми не відноситься до простих операцій.
Враховуючи зазначене, Товариство запитує:
1. Чи потрібно йому при поміщенні біоетанолу у митний режим переробки на митній території України для виробництва етилацетату на давальницьких умовах реєструватися платником акцизного податку?
2. Чи потрібно йому встановлювати витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту етилового на кожному місці отримання спирту етилового та витратоміри-лічильники обсягу виробленої продукції на кожному місці відпуску продукції при поміщенні біоетанолу (код згідно УКТ ЗЕД 2207 10 00 90) у митний режим переробки на митній території України для виробництва етилацетату на давальницьких умовах?
3. Чи потрібно йому встановлювати витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту етилового на кожному місці отримання спирту
|
етилового та витратоміри-лічильники обсягу виробленої продукції на кожному місці відпуску продукції при поміщенні біоетанолу (код згідно УКТ ЗЕД 2207 20 00 90) у митний режим переробки на митній території України для виробництва етилацетату на давальницьких умовах?
4. Чи потрібно йому виконати інші вимоги Кодексу та Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), при здійсненні зазначеної діяльності, зокрема, отримувати ліцензії та/або дозволи, виконувати дії по включенню Товариства до передбачених цими документами Єдиних державних реєстрів, складати акцизні накладні при ввезенні біоетанолу, тощо.
До запитань 1 та 4.
Платниками акцизного податку є, зокрема, але не виключно, особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Водночас звільняються від оподаткування операції з ввезення підакцизних товарів (продукції) з-за меж митної території України на митну територію України, якщо при цьому згідно із законом не справляється податок на додану вартість у зв’язку з розміщенням товарів (продукції) у митних режимах: реімпорту, транзиту, тимчасового ввезення, митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, переробки на митній території, знищення або руйнування, відмови на користь держави. У разі порушення умов митних режимів, що передбачають повне або часткове звільнення від оподаткування, особа, відповідальна за дотримання режиму, зобов’язана обчислити та сплатити суму податкового зобов’язання. У разі коли в зазначених випадках митним законодавством України передбачається вимога щодо здійснення заходів гарантування, така вимога встановлюється і для цілей акцизного податку. Податок справляється, якщо в подальшому щодо таких товарів (продукції) виникають зобов’язання зі сплати податку на додану вартість (п.п. 213.3.3 п. 213.3 ст. 213 Кодексу).
Відповідно до п. 232.1 ст. 232 Кодексу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ) в розрізі платників податку - розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних та акцизних складів/акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД ведеться окремо облік обсягів пального або спирту етилового, що:
оподатковуються акцизним податком, у тому числі окремо за кожною відмінною ставкою податку;
оподатковуються на умовах, встановлених ст. 229 Кодексу;
не підлягають оподаткуванню;
звільняються від оподаткування.
Згідно з ст. 147 Митного кодексу України «переробка на митній території» - відповідно до якого іноземні товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умови подальшого реекспорту продуктів переробки.
Товари, поміщені в митний режим переробки на митній території, а також продукти їх переробки протягом всього строку перебування в цьому режимі знаходяться під митним контролем (ч. 1 ст. 152 Митного кодексу України).
Іноземні товари, поміщені у митний режим переробки на митній території, зберігають статус іноземних товарів.
Продукти переробки, залишки (відходи), виготовлені (одержані) в процесі здійснення операцій з переробки іноземних товарів, мають статус іноземних товарів та вважаються такими, що поміщені у митний режим переробки на митній території (ч. 1 та ч.2 ст. 159 Митного кодексу України).
Митний режим переробки на митній території завершується шляхом реекспорту продуктів переробки чи поміщення їх в інший митний режим, а також у випадках, передбачених частиною другою статті 160 Митного кодексу України (ч. 1 ст. 160 Митного кодексу України).
Таким чином, біоетанол, як сировина буде поміщений в митний режим «переробки на митній території» («ІМ-51») для використання в технологічному процесі виготовлення продукту переробки - етилацетату, який в подальшому буде реалізовано в режимі «реекспорт» («ЕК-11»), не повинні відображатись в СЕА РПСЕ так як сировина і виготовлені продукти переробки зберігатимуть статус іноземних товарів, .
Оскільки, товари, поміщені в митний режим переробки на митній території, а також продукти їх переробки знаходяться під митним контролем, Товариству не потрібно реєструватись платником акцизного податку, та в СЕА РПСЕ не передбачено облік обсягів біоетанолу (сировини), з якого при ввезені на митну територію України в митному режимі «переробки на митній території» не сплачено акцизний податок, то відсутні підстави для складання та реєстрації акцизних накладних на обсяги біоетанолу в СЕА РПСЕ.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначені Законом № 481.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 481 виробництво спирту етилового (у тому числі як лікарського засобу), спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, зернового дистиляту, біоетанолу здійснюється суб'єктами господарювання незалежно від форми власності, які мають відповідну ліцензію.
Враховуючи, що Товариство не здійснює виробництво або реалізацію спирту, біоетанолу та пального на території України ліцензії відповідно до Закону № 481 йому отримувати не потрібно.
До запитань 2 та 3.
Підпунктом 230.1.1 пункту 230.1 статті 230 Кодексу визначено, що акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2013 року № 806.
Враховуючи вищевикладене, та те, що Товариство не виробляє спирт (біоетанол), не є розпорядником акцизного складу та не отримує біоетанол з акцизного складу Товариству не потрібно встановлювати витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |