X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.02.2021 р. № 681/ІПК/99-00-04-06-01-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні зазначив, що згідно інформаційних повідомлень ДПС і відповідних наказів юридичну особу включено до Реєстру великих платників податків на 2021 рік та закріплено за Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (далі – МУ ДПС по роботі з ВПП).

Крім того, платник податків повідомив, що юридична особа (податковий агент), яка зареєстрована як великий платник податку, розташована за місцезнаходженням в межах населених пунктів розташування МУ ДПС по роботі з ВПП (в містах Києві, Дніпрі, Львові, Одесі та Харкові), податок на доходи фізичних осіб за найманих працівників вона сплачує до місцевого бюджету за своїм місцезнаходженням на рахунки для територіальних органів МУ ДПС по роботі з ВПП.

Разом з тим, якщо юридична особа – ВПП створює неуповноважені відокремлені підрозділи, то зазначений податок, нарахований працівникам підрозділу юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу на рахунки для територіальних органів МУ ДПС по роботі з ВПП.

15.01.2021 платник податків отримав лист від Центрального МУ ДПС по роботі з ВПП, відповідно до якого платник податків зобов’язаний подати заяву про взяття на облік платників податків до Головних управлінь ДПС в областях (далі – ГУ ДПС) за неосновним місцем обліку за формою 17-ОПП та сплачувати податок на доходи фізичних осіб за працівників відокремлених підрозділів за неосновним місцем обліку на відповідні бюджетні рахунки таких управлінь, що суперечить нормі п. 64.7 ст. 64 Кодексу.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання нормативного правового документу, на підставі якого юридична особа повинна стати на облік до ГУ ДПС за неосновним місцем обліку та сплачувати податок на доходи фізичних осіб за працівників відокремлених підрозділів за неосновним місцем обліку на відповідні бюджетні рахунки таких управлінь.

 

Згідно з п. 64.7 ст. 64 Кодексу після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов'язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.

Реєстр великих платників податків на 2021 рік затверджено наказом ДПС від 25.09.2020 № 520 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2021 рік» (зі змінами) (далі - Реєстр ВПП).

Відповідно до п. 2 розділу III Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України
від 21.10.2015 № 911, територіальні органи ДПС після отримання Реєстру ВПП проводять роз'яснювальну роботу з великими платниками податків, які не перебувають на обліку в контролюючих органах, що здійснюють супроводження великих платників податків, щодо виконання вимог Кодексу в частині обов'язковості переведення на облік до таких контролюючих органів, порядку такого переведення та забезпечують взяття на облік/зняття з обліку платників податків у відповідних контролюючих органах.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня
2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби», наказу ДПС від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» з 01 січня 2021 року змінено формат роботи з великими платниками податків шляхом утворення п'яти міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків: Центральне, Східне, Західне, Південне, Північне.

Наказом ДПС від 22.12.2020 № 746 «Про переведення платників податків» (зі змінами) затверджено закріплення великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків за основним місцем обліку.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку великих платників податків здійснюється в ГУ ДПС за заявою про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку за формою № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок № 1588), яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку (п. 7.2 розділу VII Порядку № 1588).

Передача інтегрованих карток платників (далі - ІКП) забезпечується Офісом великих платників податків ДПС, Міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків за попереднім місцем обліку платника та прийняття таких ІКП ГУ ДПС за неосновним місцем обліку платника податків.

Великі платники податків повинні подати заяви про взяття на облік платника податків у ГУ ДПС за неосновним місцем обліку за формою
№ 17-ОПП, а також подавати звітність та сплачувати податки до ГУ ДПС.

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу, відповідно до якої ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі – БКУ).

Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою
(її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб'єкта господарювання.

Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Відповідно до п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.