X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.03.2021 р. № 881/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення     Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство запитує:

  1. Чи буде вважатись порушенням податкового законодавства, якщо Товариство мало на меті надавати послуги зберігання пального третім особам, та подавало Довідку про зведені за добу дані за щоденним підсумком згідно абзацу першого п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, хоча фактично таких послуг протягом звітного місяця не надавало, а пальне використовувалось Товариством протягом звітного місяця виключно для власного споживання, тобто Довідку про зведені за добу дані зобов’язане було подавати за підсумками місяця, як передбачає це абзац третій п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу. А також чи передбачена  у такому випадку відповідальність  згідно п.. 128¹.3 ст. 128¹ Кодексу?
  2. Якщо Товариство зобов’язане подавати Довідку про зведені за добу дані виключно за звітний календарний місяць, то яким чином слід подавати таку Довідку, якщо протягом (посеред) звітного місяця Товариство почне надавати послуги зберігання пального третім особам, або одноразово надасть послугу зберігання пального третім особам, адже такі операції передбачають щоденне звітування зведених показників за добу даних. І яким чином потрібно подавати такі Довідки за період від початку звітного місяця і до дати отримання пального на зберігання, адже в розумінні п.. 128¹.3 ст. 128¹ Кодексу Довідки, що будуть подані від початку звітного місяця і до дати отримання пального будуть вважатися несвоєчасно поданими?
  3. Наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 «Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників  рівня пального у резервуарі» – затверджено форму і визначено дані, котрі повинні міститись у Довідці про зведені за добу дані. Згідно даного Наказу в колонці 12.9 Таблиці 5 Довідки – вказується Добовий обсяг отриманого на акцизний склад пального (який розраховується шляхом віднімання від Обсягу залишку пального на акцизному складі на кінець звітної доби Обсягу залишку пального на акцизному складі н початок доби та додаванням Добового обсягу реалізованого пального з акцизного складу (графи 12.4-12.5 + 12.6 + 12.7 – 12.8 Довідки).

Чи передбачається внесення в колонку 12.9 Довідки від’ємного значення?

Щодо питань 1 та 2.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв'язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C. (п.п. 230.1.3 п. 230. 1 ст. 230 Кодексу).

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов'язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця(п.п.230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

Порядок видачі, призупинення та анулювання ліцензії, зокрема на зберігання пального визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії (ст. 15 Закону № 481).

Для отримання на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб'єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження (с. 15 Закону № 481).

Враховуючи зазначене, нормами Кодексу та Закону № 481 чітко визначено, що розпорядники акцизних складів, які отримали ліцензію на зберігання пального для власного споживання та використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам,зобов'язані щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

 

Щодо питання 3

Формат даних, структуру та форми електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі затверджено наказом Міністерством фінансів України від 27.11.2018 № 944.

Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм:

довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі - Довідка 1);

довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі - Довідка 2).

У Реєстрі міститься інформація, зокрема щодо:

добового обсягу отриманого пального за кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД за звітну добу на акцизному складі (літри, приведені до температури 15° C), зокрема:

обсягу залишку пального на акцизному складі на кінець звітної доби;

обсягу залишку пального на акцизному складі на початок звітної доби;

добового обсягу реалізованого пального з акцизного складу;

добового обсягу втраченого на акцизному складі пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

додаткового обсягу пального за добу на акцизному складі, зазначеного в зареєстрованих заявках на поповнення обсягу залишку пального;

добового обсягу отриманого на акцизний склад пального (графи 12.4 - 12.5 + 12.6 + 12.7 - 12.8 таблиці 2 Додатка 2).

Отже, при формуванні даних про фактичні залишки пального, пальне необхідно привести до температури 15°С, і відповідно виникнення розбіжностей та  внесення від’ємного значення в колонку 12.9 Довідки 2 не передбачено.

    Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких документів, щодо місткості ємностей та обсяги пального, яке Товариство планує отримуватипротягом календарного року, відповідно надати змістовну відповідь  на порушені питання не видається можливим.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.