Головне управління ДПС у Волинській області розглянуло звернення та на виконання вимог статті 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі – Кодекс) надає індивідуальну податкову консультацію щодо видачі фіскального чека клієнту з доставкою товару через Нову пошту з оплатою при його отриманні.
Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування другої групи та здійснює роздрібну торгівлю через мережу Інтернет. Протягом
ІV кварталу 2020року обсягу доходу перевищив 1 млн. грн.
Підприємець просить надати роз’яснення з наступних питань:
1.Чи повиненпідприємець видавати фіскальний чек клієнту, який замовляє товар з доставкою через транспортну компанію Нова пошта з оплатою при отриманні?
Клієнт з іншого міста телефонує до підприємця і замовляє товар по телефону. Підприємець відправляє товар транспортною компанією Нова пошта з оплатою при отриманні. Клієнт при отриманні товару оплачує кошти і отримує фіскальний чек від фінансової компанії Новапей.Потім Новапейповертає підприємцю кошти або готівкою, яку він забирає у відділенні Нової пошти або на банківську карту «Ключ до рахунку» від Приватбанку
2.Чи повиненпідприємець видавати фіскальний чек в такий ситуації? Якщо так, то в який саме момент?
1. Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій
у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено
Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.
Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.
Розрахункова операція в розумінні Закону № 265 є - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Закон України від 03 вересня 2015 року №675-VIII «Про електронну комерцію» (із змінами та доповненнями) (далі - Закон №675) визначає засади діяльності у сфері електронної комерції, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов’язки учасників відносин у сфері електронної комерції, без врахування вимог Податкового законодавства, яке розповсюджує свою дію на всі види підприємницької діяльності.
Згідно підпункту 15 пункту 1 статті 3 Закону №675, суб'єкт електронної комерції - суб'єкт господарювання будь-якої організаційно-правової форми, що реалізує товари, виконує роботи, надає послуги з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем, або особа, яка придбаває, замовляє, використовує зазначені товари, роботи, послуги шляхом вчинення електронного правочину.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 статті 13 Закону №675, розрахунки у сфері електронної комерції можуть здійснюватися, зокрема, шляхом переказу коштів або оплати готівкою з дотриманням вимог законодавства щодо оформлення готівкових та безготівкових розрахунків, а також в інший спосіб, передбачений законодавством України.
Разом з цим, згідно з роз’ясненням Національного банку України
(листвід 28.11.2019 №57-0007/62082), квитанція, отримана при здійсненні розрахунку за допомогою електронних платіжних засобів, не є розрахунковим документом у розумінні Закону №265 та не підтверджує факт продажу товару (отримання послуг), а лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя електронних платіжних засобів.
При здійсненні розрахунків виключно у безготівковій формі (шляхом переказу коштів замовниками із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установу банку або шляхом внесення коштів через касу банку, а також у разі проведення розрахунків у касі банку через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку)РРО може не застосовуватись.
Якщо доставка товару здійснюється транспортною компанією
(Нова пошта або Укрпошта) за умови післяплати, то в момент отримання товару у відділенні транспортної компанії покупець вносить кошти (готівкою або із застосуванням платіжних карток) для перерахування на банківський рахунок продавця. Чек РРО, як відповідний розрахунковий документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов’язана видавати транспортна компанія (Нова пошта або Укрпошта). Документом, що свідчить про отримання того або іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена суб’єктом господарювання (продавцем) у посилку.
2. З приводу другого питання Вашого звернення повідомляємо, що відповідь потребує комплексного аналізу документів та матеріалів, що дадуть змогу ідентифікувати предмет запиту. Тому, у випадку детального опису Вами конкретної ситуації, відповідь на друге питання буде надано додатково.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |