X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.03.2021 р. № 1166/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування ПДВ та податком на прибуток підприємств операції з вивезення обладнання в митному режимі – переробка за межами митної території України для проведення гарантійного ремонту та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як викладено у зверненні, Товариством придбано у нерезидента технологічний насос, при експлуатації якого виявлено несправність, у зв’язку з чим насос передано постачальнику для гарантійного ремонту у митному режимі переробки.

Після проведення гарантійного ремонту обладнання було ввезено на митну територію України в митному режимі імпорту.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1 і 5.2 статті 5 ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених
статтею 1 ПКУ.

При цьому у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ.

Пунктом 44.1 статті 44 ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податку зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 ПКУ.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

 

Щодо оподаткування ПДВ операції з вивезення обладнання для гарантійного або післягарантійного ремонту в митному режимі – переробка за межами митної території України та необхідності складання податкової накладної по даній операції

 

Відповідно до підпункту «г» пункту 185.1 статті 185 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з вивезення товарів за межі митної території України.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України (далі – МКУ).

Згідно із підпунктом «б» підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі реекспорту, якщо товари поміщені у такий режим відповідно до пунктів 3 (щодо товарів у вигляді продуктів їх переробки) та 5 частини першої статті 86 МКУ.

Товари вважаються вивезеними за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджене в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог МКУ.

До операцій із вивезення товарів з митної території України у митному режимі переробки за межами митної території згідно з пунктом 206.13 статті 206 ПКУ застосовується умовне повне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 24 МКУ.

Особливості здійснення операцій з переробки товарів за межами митної території врегульовано, зокрема, главою 24 МКУ та розділом V «Особливості виконання митних формальностей відповідно до митних режимів переробки на митній території та переробки за межами митної території» Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 жовтня 2012 року за
№ 1669/21981.

Відповідно до частини 1 статті 162 глави 24 МКУ переробка за межами митної території - це митний режим, відповідно до якого українські товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці за межами митної території України без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умови повернення цих товарів або продуктів їх переробки на митну територію України у митному режимі імпорту.

При цьому Порядок застосування заходів гарантування під час вивезення у митному режимі переробки за межами митної території товарів, продукти переробки яких обов'язкові до повернення на митну територію України і випуску у вільний обіг затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2013 року № 879.

Відповідно до статті 163 МКУ, під час переробки товарів за межами митної території України можуть здійснюватися операції, зазначені у частині другій статті 150 МКУ:

1) власне переробка товарів, у тому числі: обробка, монтаж, демонтаж, використання окремих товарів, які сприяють чи полегшують процес виготовлення продуктів переробки;

2) ремонт товарів, у тому числі модернізація, відновлення та регулювання, калібрування.

Враховуючи зазначене, операції з вивезення товарів з митної території України у митному режимі переробки за межами митної території підлягають умовному повному звільненню від оподаткування ПДВ.

Оскільки при вивезенні товару за межі митної території України в митному режимі переробки для проведення гарантійного ремонту при його обов'язковому поверненні на митну територію України не відбувається передача права власності на товар, то операції з постачання товару в такому випадку не відбувається, а тому відсутні підстави для застосування положень пункту 198.5 статті 198 ПКУ.

 

Щодо оподаткування податком на прибуток підприємств курсових різниць у зв’язку із переміщенням обладнання за межі митної території України для його гарантійного ремонту та відображення у бухгалтерському обліку таких операцій

 

Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Операції з нарахування курсових різниць відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування і, відповідно, об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.

Різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за такими операціями ПКУ не передбачено.

При цьому зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга статті 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями). 

Отже, питання щодо відображення у бухгалтерському обліку курсових різниць належить до компетенції Міністерства фінансів України.

 

В доповнення до викладеного у даній індивідуальній податковій консультації ДПС інформує.

Згідно з підпунктом 112.8.2 пункту 112.8 статті 112 ПКУ вчинення діяння (дії або бездіяльності) особою, яка діяла у відповідності до індивідуальної податкової консультації, наданої такому платнику податків у паперовій або електронній формі, за умови, що така консультація зареєстрована в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій, є обставиною, що звільняє від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Разом з тим платник податків та/або податковий агент, які діяли відповідно до податкової консультації, не звільняються від обов'язку сплати податкового зобов'язання, визначеного Кодексом (пункт 53.1 статті 53 ПКУ).

Пунктом 52.2 статті 52 ПКУ визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.