X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.04.2021 р. № 1521/ІПК/99-00-18-04-02-06

Державна податкова служба України Товариства про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 18 листопада 1997 року № 637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» дорогоцінні метали – це золото, срібло, платина і метали платинової групи (паладій, іридій, родій, осмій, рутеній) у будь-якому вигляді та стані (сировина, сплави, напівфабрикати, промислові продукти, хімічні сполуки, вироби, відходи, брухт тощо).

Порядок приймання, оформлення, виконання та видавання замовлень із ремонту і виготовлення ювелірних та інших виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння визначено Правилами побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1999 № 974 «Про внесення змін до Правил побутового обслуговування населення» (далі – Правила), та Інструкцією щодо надання послуг з ремонту та виготовлення ювелірних виробів та інших виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20 (далі – Інструкція).

Відповідно до п. 2.1 Інструкції та п. 9 Правил побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладення яких є такі документи: договір за типовою формою, затвердженою Укрсоюзсервісом, квитанція, касовий чек, товарний чек, квиток встановленої форми.

Пунктом 17 Правил передбачено, що замовлення на послуги можуть виконуватися як із сировини, комплектуючих виробів та інших матеріалів (далі –  матеріали) виконавця, так і матеріалів замовника.

При цьому вартість речей і матеріалів замовника визначається та оформлюється документально за погодженням сторін або на основі поданих документів, що засвідчують їх ціну (п. 18 Правил).

Під час оформлення замовлення у договорі (квитанції) обов’язково зазначаються, зокрема, найменування, маса та проба лому дорогоцінного металу, що приймається для переробки (виготовлення виробу) (п. 2.5 Інструкції).

Згідно з п. 2.6 Інструкції при прийманні замовлення на виготовлення нового ювелірного виробу в договорі (квитанції) зазначається:

найменування зразка виробу або виконується ескіз (зарисовка) та його опис;

матеріал виробу, його проба, спосіб декоративного оздоблення та загальні втрати (безповоротні втрати і зворотні відходи).

Разом з цим виконавець може проводити обмін лому дорогоцінних матеріалів на заздалегідь виготовлені ювелірні вироби (п. 2.2 Інструкції).

Відповідно до ст. 715 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов'язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар.

Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін.

Право власності на обмінювані товари переходить до сторін одночасно після виконання зобов’язань щодо передання майна обома сторонами, якщо інше не встановлено договором або законом.

Крім того, до договору міни застосовуються, зокрема, загальні положення про купівлю-продаж (ст. 716 ЦКУ).

Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Кодексу дохід з джерелом їх походження з України – це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IVКодексу, відповідно до п.п. 164.2.18 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий платником податку за зданий (проданий) ним брухт дорогоцінних металів, крім доходу, отриманого за брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.

Під час виплати доходів за зданий (проданий) платником податку брухт дорогоцінних металів особа, яка його закуповує, вважається податковим агентом та зобов'язана утримати податок із суми такої виплати за ставкою, встановленою розділом IVКодексу.

Крім того, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума доходу, отримана платником податку за брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України (п.п. 165.1.25 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Ставки податку на доходи фізичних осіб встановлені ст. 167 Кодексу.

Також вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором
(п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу
XXКодексу).

Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16підрозділу 10 розділу XXКодексу (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XXКодексу).

Враховуючи викладене, дохід, отриманий платником податку за зданий                         Товариством брухт дорогоцінних металів, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах. При цьому                            Товариство повинно виконати усі функції податкового агента.

Водночас зазначаємо, що необхідною умовою правильного застосування податкового законодавства є встановлення (з’ясування) всіх суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та детального вивчення всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

Також інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.