X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.04.2021 р. № 1686/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення військової частини щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб та в межах компетенції повідомляє.

Військова частина ….. повідомила, що відповідно до п. 63.3 ст. 63 ПКУ взята на облік як платник податків за своїм місцезнаходженням та самостійно нараховує, утримує та сплачує податок на доходи фізичних осіб.

На даний час більша частина особового складу військової частини перебуває в районі проведення операції Об’єднаних сил (поза межами місця реєстрації), тобто розміщується в безоплатно переданих в строкове користування спорудах.

Таким чином, військова частина просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

які дії необхідно вчинити щоб зняти з обліку окремі підрозділи військової частини з основного обліку та які дії необхідно вчинити щоб поставити на облік окремі підрозділи військової частини за неосновним місцем обліку;

чи має право військова частина здійснювати перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету населеного пункту в якому вона тимчасово розміщується;

яким чином подається Податковийрозрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користьплатниківподатків–фізичнихосіб, і сумутриманого з них податку, а такожсумнарахованогоєдиноговнескуза неосновним місцем обліку в електронному вигляді або на паперовому носії.

Щодо питання 1

Відповідно до п. 64.4 ст. 64 ПКУ військові частини зобов'язані протягом 10 календарних днів після реєстрації військової частини як суб'єкта господарювання стати на облік у контролюючому органі за місцем своєї дислокації згідно із п. 64.2 ст. 64ПКУ.

З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).

Підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи, її відокремлених підрозділів відповідно до п. 67.1 ст. 67 ПКУ є повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи.

Процедури взяття/зняття з обліку за основним та неосновним місцем обліку юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів визначені Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок № 1588).         

Якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі (п. 7.1 розділу VII Порядку № 1588).

Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків подає заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 17-ОПП (додаток 9 до Порядку № 1588).

Щодо питання 2

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів, зараховується до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі БКУ).

Статтею 64 БКУ встановлено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням неуповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачують (перераховують) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів (п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Враховуючи викладене, якщо платник податку має власні та/або орендовані приміщення (будівлі) в різних районах (об’єднаних територіальних громадах), в яких отримують доходи у вигляді грошового забезпечення військовослужбовці, то платник податку зобов’язаний перераховувати податок на доходи фізичних осіб із зазначених доходів до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких приміщень (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.

Щодо питання 3

Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі - Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі - Порядок), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 15.12.2020 773).

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку Розрахунок подається до контролюючих органів за основним місцем обліку.

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету та який не маєокремого балансу і самостійно не ведерозрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки, то Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Юридична особа під час подання Розрахунку за відокремлений підрозділ зазначає дані про відокремлений підрозділ в рядку 032 заголовної частини Розрахунку.

Розрахунок подається платником в один із таких способів:

засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону України від 22 травня 2003 року № 851 «Про електронні документи та електронний документообіг»та Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155«Про електронні довірчі послуги»;

  на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;

 надсилається поштою з повідомленням та описом про вкладення, за умови, якщокількістьрядків у додатках до Розрахунку не перевищує п'яти;

на паперовому носії, якщо кількість рядків у додатках до Розрахунку не перевищує п'яти. Розрахунок в електронній формі на електронному носії інформації може складатись платником з використанням безкоштовного спеціалізованого програмного забезпечення, актуальні версії кого розміщені на офіційному вебпорталі ДПС.

Розрахунок в електронній формі на електронному носії інформації може складатись платником з використанням безкоштовного спеціалізованого програмного забезпечення, актуальні версії якого розміщені на офіційному вебпорталі ДПС.

У рядку 032 Додатка 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до податкового розрахунку, який подається податковим агентом за його відокремлений підрозділ, зазначаються дані про відокремлений підрозділ юридичної особи (повне найменування відокремленого підрозділу та код за Кодифікатором за місцезнаходженням підрозділу, стосовно якого юридичною особою подається податковий розрахунок) (п.п. 1 п. 4 розділуIV Порядку).

Враховуючи зазначене, платник податків зобов’язаний стати на облік за місцезнаходженням (розташуванням) підрозділів у відповіднихконтролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку та перераховувати податок на доходи фізичнихосіб до відповідного бюджету на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.

При цьому звітність – податковий розрахунок подається за основним місцем обліку, тобто до контролюючого органу за основним місцем реєстрації юридичної особив один із способів, передбачених Порядком.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.