X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.04.2021 р. № 1337/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)  та, в межах своїх повноважень, повідомляє таке.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 № 104 продовжено дію карантину до 30 квітня 2021 року.

У запиті Товариство поінформувало, що є платником акцизного податку з реалізації пального та має ліцензію на зберігання палива і оптову ліцензію на право торгівлі без місця оптової торгівлі.

Товариство надає послуги по обробітку с/г земель. Для виконання договірних відносин по наданню послуг Товариство також залучає підрядників. Заправка техніки, як власної, так і найманої (техніки підрядників) здійснюється через паливозаправник, що належить Товариству. При заправці пальним техніки підрядника - Товариство планує таке пальне реалізувати з подальшою оплатою його вартості підрядником в безготівковій формі. Також Товариство має у своєму розпорядженні окремі склади палива для зберігання.

Враховуючи вище зазначене, платником порушуються наступні питання:

1. Яку з ліцензій на право оптової торгівлі пальним необхідно мати для здійснення реалізації пального з паливозаправника, який обладнаний лічильником-витратоміром, та оплата за товар відбувається в безготівковій формі?

2. Чи необхідно Товариству проходити повірку лічильників-витратомірів, встановлених на паливозаправнику» і з якою періодичністю?

3. Чи об'єм пального, яке знаходиться у цистерні паливозаправника, що перебуває на території складу пального для зберігання» враховується у загальний об'єм, який регламентується ліцензією на зберігання пального на тому ж складі?

 

До запитання 1.

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом України від 19 грудня 1995 року №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» (далі – Закон №481).

Законом №481 визначено, що ліцензуванню підлягають види діяльності з пальним, визначення якого наведене у ст.14.1.141 1 Кодексу.

Відповідно до статті 1 Закону №481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі №481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

Місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Оптова торгівля пальним здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним  на кожне місце оптової торгівлі пальним, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Виходячи з того, що Товариство здійснює оптову торгівлю пальним через паливозаправник та наявні у ліцензіата місця оптової торгівлі пальним у розумінні ст. 1 Закону №481 (має місце (територію), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування), то для провадження такої діяльностіпотрібноотримати ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним.

До запитання 2.

Питання проведення повірки  засобів вимірювальної техніки та її періодичності належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт», а відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності регламентуються Законом України від 05.06.2014 року №1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність», постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 року №474 «Про затвердження Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт» та іншими нормативно-правовими актами.

До запитання 3.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів (ст. 15 Закону № 481):

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

Суб'єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Отже, у ліцензіата відсутні підстави для внесення відомостей про місткість ємності паливозаправника (цистерна) при отриманні ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним, а також ліцензії на право зберігання пального, тоді як при отриманні ліцензії на право зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки зазначення таких відомостей у заяві на отримання ліцензії є обов’язковим.

Таким чином, оптовий продаж пального своїм підрядникам Товариство має здійснювати за наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним для отримання якої відсутня необхідність надавати відомості про місткість ємності – цистерни паливозаправника.

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих фактів здійснення господарських операцій, відповідно ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається за можливе.

Для надання більш повної та ґрунтовної відповіді на ці питання  Товариство має право повторно звернутися до контролюючого органу за індивідуальною податковою консультацією та надати копії відповідних документів, з наведенням детального опису суті здійснюваних операцій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.